Mission: Impossible - Fallout

Originaltitel: Mission: Impossible - Fallout
Regissör:Christopher McQuarrie
Utgivningsår:2018

Om Mission: Impossible - Fallout:

Även de bästa avsikter kan komma att jaga dig. Ethan Hunt och hans IMF-team tillsammans med några allierade i en tävling mot tiden efter ett misslyckat uppdrag.

Tom Cruise, Henry Cavill, Ving Rhames, Simon Pegg, Rebecca Ferguson, Sean Harris, Angela Bassett, Vanessa Kirby, Michelle Monaghan, Wes Bentley, Frederick Schmidt, Alec Baldwin, Liang Yang, Kristoffer Joner, Alix Bénézech, Joey Ansah, Velibor Topic

Christopher McQuarrie

Action, Thriller, Äventyr

Mission: Impossible VI, M:I VI, M:I 6, Mission: Impossible 6

USA, Kina, Frankrike, Norge
Diskussioner om Mission: Impossible - Fallout  (0 diskussioner)
Kommentarer om Mission: Impossible - Fallout (41 st)
Jopparn (Anmäl)   21:25 9/2
Jag är inget riktigt fan av MI-filmerna, även om en del actionscener är otroligt välgjorda.
Sillion (Anmäl)   03:42 7/2
Den bästa mission filmen med något av filmhistoriens bästa stunts. Se alla making of snuttar om hur Tom gjorde allt själv.
Newt (Anmäl)   08:37 5/2
Action-mästerverk
Andreas_ (Anmäl)   22:42 19/1
Tyvärr blir ingen mission impossible bättre än en 2:a i betyg, sista bra Mission Impossible var 3:e filmen och enda som varit riktigt jäkla bra är den absolut första filmen, som verkligen hyllade den gamla tv serien genom att vara mer mission impossible och mindre Bond...dessa nya mission impossible filmer är som mer en amerikansk bond film på steroider, där det endast är massor av action och väldigt lite av den klassiska serien där det var mycket smarta tricks för att lurar skurkarna till att göra bort sig och avslöja sig...har inget emot action och absolut inte bra action, men som ett fan av den gamla tv serien så tycker jag att detta inte alls känns som mission impossible längre, Tom Crusie är en bra skådis som gör bra actionfilmer men hade hellre sett han göra något annat inom action genren istället, för detta blir tyvärr inte bättre än 2:or i betyg, visserligen en stark 2:a men det är urvattnat och urtjatat nu. Gillade dock att se Henry Cavill i denna men saknade Jeremy Renner och jag hade efter ha sett denna och Man from UNCLE, gärna sett Henry Cavill som den nya Bond som tar över efter Daniel Craig. Slutkontentan, välgjord action får jag säga, men tyvärr segt och tråkigt ändå och jag vill gärna ha en reboot på dessa Mission Impossible filmer där man håller sig till första filmens typ av story och känsla, som faktiskt var mer som den härliga tv serien. Betyget blir som sagt en 2:a men stark pga att det just är välgjort, som t.ex den riktiga snygga badrums fightingscenen.
Zok (Anmäl)   08:43 14/1
Klart underhållande action och de två senaste filmerna i serien är klart bäst.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Mission: Impossible - Fallout