Mission: Impossible - Rogue Nation

Originaltitel: Mission: Impossible - Rogue Nation
Regissör:Christopher McQuarrie
Utgivningsår:2015

Om Mission: Impossible - Rogue Nation :

Den erfarna IMF-agenten Ethan Hunt och hans team tar sig an ännu ett omöjligt uppdrag när de ger sig på en internationell skurkorganisation lika skickliga som dem själva, och de är fast beslutna att förgöra IMF.

Titel: Spectre
Originaltitel: Mission: Impossible II
Regissör: John Woo
År: 2000
Mission: Impossible 2

Tom Cruise, Simon Pegg, Jeremy Renner, Rebecca Ferguson, Ving Rhames, Sean Harris, Alec Baldwin, Simon McBurney, Jens Hultén, Zhang Jingchu, Tom Hollander, Hermione Corfield, America Olivo, Saif Al-Warith, Wolfgang Stegemann, Alec Utgoff, Nigel Barber

Christopher McQuarrie

Action, Thriller, Äventyr

Mission: Impossible 5, M:I 5, Mission: Impossible V

USA, Hongkong, Kina

Recension Mission: Impossible - Rogue Nation

- HillMove skriver:
IMF – Impossible Missions Force is back in action. Nummer fem i IMF-serien som började 1996 i Prag med det första omöjliga uppdraget. Femman tar vid där den fjärde IMF-filmen slutade (Ghost Protocol) det vill säga jakten på det hemliga och nästan icke-existerande terrornätverket – Syndikatet. Filmen handlar alltså om den mystiska terrororganisationen Syndikatet. Inte ens CIA – den amerikanska underrättelsetjänsten...

Recension av Mission: Impossible - Rogue Nation - Läs hela!

Diskussioner om Mission: Impossible - Rogue Nation  (0 diskussioner)
Kommentarer om Mission: Impossible - Rogue Nation (123 st)
92axha10 (Anmäl)   18/12 2018
De här filmerna är underhållande. Riktiga stunts är precis vad man vill ha i en actionfilm och Tom Cruise tar det verkligen på allvar. Bra actionscener rakt igenom.
Jamesa (Anmäl)   19/8 2018
Ber om ursäkt, men det här var riktigt dåligt enligt mig.
stgurgel (Anmäl)   26/7 2018
Bra actionhjältinna, kul comic sidekick, bra action, korkade premisser. Men i dagens filmklimat blir den en vinnare på walk over för all annan action är ju digitalt effekttrams
hsimpson (Anmäl)   19/7 2018
Helt okej underhållning. Stabil trea.
KyLLo (Anmäl)   6/5 2018
Rörig handling men snygga specialeffekter. Påminner, som andra varit inne på, lite om nya Bondfilmer. Kul att svenskarna fått så stor plats, trots att de inte heter Skarsgård i efternamn. Och att de inte har dråpliga roller som går ut på att göra narr av svenskar.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Mission: Impossible - Rogue Nation
Se filmen