Mission to Mars

Originaltitel: Mission to Mars
Regissör:Brian De Palma
Utgivningsår:2000

Om Mission to Mars:

Under en expedition till Mars försvinner en grupp astronauter under mystiska omständigheter. En räddningsgrupp skickas iväg för att leta efter den förlorade besättningen, men hittar bara en ensam överlevande. I sina försök att hitta en förklaring till försvinnandet, upptäcker man något lika skrämmande som fascinerande.

Titel: The Last Days on Mars
Regissör: Antony Hoffman
År: 2000
Genre: Action, Thriller, Science Fiction
Red Planet

Gary Sinise, Tim Robbins, Don Cheadle, Connie Nielsen, Jerry O'Connell, Peter Outerbridge, Kavan Smith, Jill Teed, Elise Neal, Kim Delaney, Armin Mueller-Stahl

Jim Thomas, John Thomas, Graham Yost, Lowell Cannon

Drama, Action, Thriller, Science Fiction

Recension Mission to Mars

- MfAP sätter betyg 1 och skriver:
Någonting håller på att ske med det berömda "ansiktet" på Mars yta. Samtidigt förlorar man kontakten med en grupp om fyra astronauter som bedriver forskning på planeten, och en ny expedition skickas dit för att ta reda på vad som hänt. Det positiva med filmen är jämställdheten i rymden, som de Palma verkar ha koll på. Man skickar faktiskt upp både män och kvinnor, och allra helst gifta par. I början...

Recension av Mission to Mars - Läs hela!

Diskussioner om Mission to Mars  (0 diskussioner)
Kommentarer om Mission to Mars (278 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   22/10 2017
wiberga (Anmäl)   3/5 2016
Hela första delen av filmen kändes ganska B, fortfarande spännande men inte direkt realistiskt. Men sista halvtimmen var riktigt bra och därför får det bli en trea.
emilstjernholm (Anmäl)   11/3 2016
Rakt igenom spännande. Visserligen var det fruktansvärd CGI i slutet men bra mycket bättre än The Martian från häromåret.
jonassjohnson (Anmäl)   21/2 2016
I ert vetlösa hat.
Robkiller (Anmäl)   4/10 2015
Helt ok sci-fi med fina miljöer på Mars. Blir lite seg emellanåt, men det gör inte så mycket om temat är intressant....
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Mission to Mars