Misstänkta förbindelser

Originaltitel: Internal Affairs
Regissör:Mike Figgis
Utgivningsår:1990

Om Misstänkta förbindelser:

En ung polis börjar jobba på Los Angeles-polisens avdelning för interna utredningar. Han blir besatt av tanken på att få fast en självsäker, korrumperad snut.

Titel: Framed
År: 1985
Genre: Kriminalare, Thriller
Film nr.: 2098
Het linje

Andy Garcia, Richard Gere, Nancy Travis, Laurie Metcalf, William Baldwin, Xander Berkeley, Katherine Borowitz, John Capodice, Faye Grant, Annabella Sciorra, John Kapelos, Michael Beach, Richard Bradford

Henry Bean

Kriminalare, Thriller

Diskussioner om Misstänkta förbindelser  (0 diskussioner)
Kommentarer om Misstänkta förbindelser (29 st)
Stygga-Vargen (Anmäl)   8/10 2016
Oerhört banal. Annars är det här en helt okej film med bra skådespelare. Svag 3:a.
Dutch (Anmäl)   6/12 2015
Gere är charmigt obehaglig i denna.
ModestyWilde (Anmäl)   5/4 2014
Narcissistisk internpolis går på jakt efter psykopat i polisdräkt - notera hur charmerande en typisk psykopat faktiskt är! Välspelat. Intressant historia om korruption, som definitivt fängslar. De homoerotiska undertonerna är många ... för den med tränad blick. Himla bra film i alla fall! En solklar 4:a och många bra skådisar!
mammene (Anmäl)   30/1 2014
Många "tuffa" killar var det här som mätte sig med varandra. Kändes mycket 80-tal och det är lite roligt att se hur folk såg ut då. Men tillbaka till handlingen så var det mycket korruption som stod i fokus och "tuppfäktning" där kvinnorna var något slags bihang. Då mest för den rollfigur som Richard Geere så bra gestaltade. Lite gudfadern över det hela, fast i polismiljö. Filmen var fängslande, kan dock tycka att det spårade ur lite på slutet.
Robkiller (Anmäl)   3/1 2014
Tidig 90-tals thriller där korrumperade poliser utreds... välspelad och håller intresset uppe. Tar väl aldrig riktigt fart, men det gör inte så mycket i det här fallet.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Misstänkta förbindelser