Betyg idag: 1 212 Besökare idag: 5 617

Regissör:Alain Berliner
Utgivningsår:1997
Antal betyg:2034 betyg

Om Mitt liv i rosa:

En film om könsidentitet och könsuttrryck ett fördomsfullt franskt medelklass-villaområde. Ludovic är en ung pojke som gärna klär sig i klänning och använder läppstift. Till en början ser hans föräldrar det hela som ett barns oskyldiga lek, men när grannpojkens föräldrar upptäcker att han och Ludovic leker bröllop går det inte längre att vifta bort som en nyck. Problemen blir allt mer allvarliga för Ludovics familj och den skenbart vackra förortsidyllen rasar samman.

Titel: Tomboy
Regissör: Neil Jordan
År: 2005
Genre: Drama, Komedi
Breakfast on Pluto

Michèle Laroque, Jean-Philippe Écoffey, Hélène Vincent, Georges Du Fresne, Daniel Hanssens, Laurence Bibot, Jean-François Gallotte, Caroline Baehr, Julien Rivière

Alain Berliner, Chris Vander Stappen

Drama, Komedi

Frankrike, Belgien, Storbritannien
Med i listor: Norrköping Filmfestival Flimmer 1999
Diskussioner om Mitt liv i rosa  (0 diskussioner)
Kommentarer om Mitt liv i rosa (123 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   23:07 24/10
karlmats (Anmäl)   19/1 2014
Oj voj, återigen en riktigt fin film om en sjuk värld vi lever i. Fruktansvärt bra insats av Georges Du Fresne i huvudrollen och jag gillar hur man lyckas framställa en så här tung berättelse på ett ofta lättsamt och humoristiskt sätt. Om en oförstående omvärld och föräldrar som försöker sitt bästa och lyckas ibland, och misslyckas ibland. Om att bara få vara sig själv, om att bli dömd av andra trots att man har ett gott hjärta. Om en jävla massa saker som fler människor borde reflektera över lite mer, så kanske världen vore en lite mindre hatisk plats att befinna sig i. Mycket mycket bra på alla sätt och vis.
Taandborste (Anmäl)   22/7 2013
Fin och viktig film!
Elizadushkufan (Anmäl)   14/3 2012
Brukar inte vara så förtjust i sådana här typer av filmer, men denna är mkt bra!!
Namellak (Anmäl)   30/10 2011
Svävar iväg lite väl mycket ibland, men skön drömsk stämning, bra skådisar, kontroversiellt och tankeväckande manus, engagerande regi och färgstarkt foto, bidrar till att jag måste ge 'Mitt liv i rosa' 4 av 5.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Mitt liv i rosa