Mitt liv, mitt val 2

Originaltitel: If These Walls Could Talk 2
Regissör:Martha Coolidge, Jane Anderson, Anne Heche
Utgivningsår:2000

Om Mitt liv, mitt val 2:

En inblick i lesbisk kärlek i Amerika under tre decennier. En äldre kvinna blir änka när hennes partner sedan över 50 år dör 1961. En feminist upptäcker 1972 att hon attraheras av en annan kvinna och ett annat par är angelägna att bli föräldrar 2000.

Titel: Mitt liv, mitt val
Regissör: Maria Maggenti
År: 1995
Genre: Drama, Komedi, Romantik
Two Girls in Love

Sharon Stone, Chloë Sevigny, Ellen DeGeneres, Nia Long, Vanessa Redgrave, Natasha Lyonne, Michelle Williams, Heather McComb, Paul Giamatti, Elizabeth Perkins, Jenny O'Hara, Rashida Jones, Regina King, Kathy Najimy, Amy Carlson

Jane Anderson, Sylvia Sichel, Alex Sichel, Anne Heche

Drama, Romantik

Diskussioner om Mitt liv, mitt val 2  (0 diskussioner)
Kommentarer om Mitt liv, mitt val 2 (33 st)
Grillo (Anmäl)   20/6 2012
Jo, de första två delarna var väldigt bra och den sista betydligt sämre med en massa opassande humor, som flera tidigare påpekat. Den drar tyvärr ner filmen lite och en trist not att avsluta på.
cameo (Anmäl)   9/3 2012
Stark trea. De två första delarna skildrar respektfullt både sorg och rädsla men också lycka och stolhet. Den tredje delen var bara pinsam, jag skämdes för både Ellens och Sharons skull. Chloë Sevigny in drag är en väldigt stor behållning.
T3TRiS (Anmäl)   1/9 2011
Definitivt över förväntan. Sista delen kändes inte riktigt som att den passade in med de två andra men den första skulle helt klart fått en femma som fristående kortfilm. Överlag så blir det en fyra.
Argonaut (Anmäl)   30/8 2011
Skulle vilja se en film på samma tema med Vin Diesel och Sylvester Stallone i huvudrollerna!
Rejn (Anmäl)   24/2 2011
Ändrar betyg på den här. Den är värd en fyra för den smärtsamma första delen och den sexiga motorcykelbutchen.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Mitt liv, mitt val 2