Mitt liv, mitt val

Originaltitel: If These Walls Could Talk
Regissör:Nancy Savoca, Cher
Utgivningsår:1996

Om Mitt liv, mitt val:

Tre kvinnor ställs inför samma svåra beslut - skall de föda sina oplanerade barn? Episodfilm.

Titel: Mitt liv, mitt val 2
Regissör: Anders Lennberg
År: 1997
Genre: Skräck
Chock 2 - Kött

Sissy Spacek, Cher, Demi Moore, Xander Berkeley, Craig T Nelson, Anne Heche, Harris Yulin, Shirley Knight, Jada Pinkett Smith, Catherine Keener, CCH Pounder, Joanna Gleason, Zack Eginton, Matthew Lillard, Lorraine Toussaint, Rita Wilson, Eileen Brennan

Pamela Wallace, Earl W Wallace, Nancy Savoca, Susan Nanus, I Marlene King

Drama

Diskussioner om Mitt liv, mitt val  (0 diskussioner)
Kommentarer om Mitt liv, mitt val (15 st)
jonbo (Anmäl)   12/10 2015
Alla filmer där någon ska försöka få tag i en pillerburk, som står längst bak i toalettskåpet, genom att frenetiskt dra ner alla andra, kan inte få mer än en tvåa.
Krille80 (Anmäl)   29/11 2014
En riktigt stark episodfilm om abort med tre kvinnor: Moore under 50-talet, Spacek under 70-talet och Heche under 90-talet. och deras sätt att hantera oplanerade graviditeter i olika sociala och politiska klimat. Den känns väldigt angelägen trots att den kommer med en hel del moraliska pekpinnar. Episoderna är olika starka men i sin helhet helt OK.
DaQueen (Anmäl)   15/12 2012
Vilken hemsk film... Bara massa dåliga känslor, jobbig att titta på...
Waldo Trumbull (Anmäl)   13/12 2012
Ganska typisk TV-film. Den tar upp ett brännande ämne utan att egentligen tillföra något. Hyfsade skådespelarinsatser, men ett alldeles för slätstruket manus där episodformatet snarare drar ner det hela istället för att bidra med något.
Grillo (Anmäl)   6/11 2012
Den första delen var otroligt sorglig, den andra mer alldaglig men hade en poäng i att visa en inte så överdramatiserad poäng, och den tredje liknade mest den första men inkluderade hur absurd debatten har blivit på senare år. Slutet på den tredje delen var duktigt ironiskt... De enda moraliska pekpinnar jag kunde se i filmen var hur det gick för folk innan abort blev lagligt, vilket man också kunde se av den första delen, och de pekpinnarna kan jag verkligen leva med. Utöver filmens budskap, var dock tyvärr inte skådisarna helt klockrena vilket drar ner det. Det beror väl förmodligen på att det var en tv-produktion.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Mitt liv, mitt val