Mitt namn är Django

Originaltitel: Preparati la bara!
Regissör:Ferdinando Baldi
Utgivningsår:1968

Om Mitt namn är Django:

Spaghettivästern med typiskt hämndmotiv. Django tar, efter det att hans fru har dödats, jobb som bödel. Istället för att låta de dömda dö samlar han ihop dem för att hjälpa honom att hämnas.

Titel: Django
Regissör: León Klimovsky
År: 1970
Mannen utan förflutet
Titel: Sabata
Originaltitel: Ehi amico... c'è Sabàta, hai chiuso!
Regissör: Gianfranco Parolini
Regissör: Douglas Hickox
År: 1979
Genre: Drama, Äventyr, Krig
Striden i gryningen

Terence Hill, Horst Frank, George Eastman, José Torres, Luciano Rossi, Barbara Simon

Franco Rossetti, Ferdinando Baldi

Action, Western

Django, Prepare a Coffin, Viva Django

Italien
Med i listor: Spaghetti-western
Diskussioner om Mitt namn är Django  (0 diskussioner)
Kommentarer om Mitt namn är Django (16 st)
dudson (Anmäl)   24/6 2017
Tvär Badass Django film! Denna version kan lätt mätas med originalet fr1966. Cool&annorlunda story samt en sadistisk Eastman. I högform.
Bumbi78 (Anmäl)   4/9 2016
Duglig spaggewestern och det var kul att se en allvarsam Terence Hill. Han passar fint som Django och det rullar på som det ska. Ett sedvanligt schysst soundtrack och några småfräcka scener, men visst hade jag önskat mer fart och våldsamheter.
Gordyal (Anmäl)   8/5 2014
Anmärkningsvärt lam inledning, men anmärkningsvärt bra story för att vara en spaghetti-western. Enormt skönt att se Terence Hill helt fri från fjanterier (första gången för mig). Lagom hårt och faktiskt lite småspännande. (9-/15)
ClintanTheKing (Anmäl)   15/2 2014
Ganska trött och blek western, speciellt i jämförelse med original - filmen med Nero.
idd (Anmäl)   27/10 2013
nästan lika bra som första djangorullen å terence är till å med rätt lik franco nero.. slutet är en fin hyllning till originalet!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Mitt namn är Django