München

Originaltitel: Munich
Regissör:Steven Spielberg
Utgivningsår:2005

Om München:

Under de Olympiska spelen i München 1972, togs elva israeliska idrottsmän gisslan och mördades av en palestinsk terroristgrupp kallad Svart September. Den israeliska regeringen sätter samman en grupp Mossad-agenter för att slå tillbaka, leta upp de ansvariga och låta avrätta dem.

Titel: The Baader Meinhof Complex
Originaltitel: Argo
Regissör: Ben Affleck
År: 2012
Argo

Geoffrey Rush, Daniel Craig, Moritz Bleibtreu, Mathieu Kassovitz, Ciarán Hinds, Mathieu Amalric, Michael Lonsdale, Eric Bana, Hanns Zischler, Hiam Abbass, Valeria Bruni Tedeschi, Gila Almagor, Lynn Cohen, Marie-Josée Croze, Meret Becker

Tony Kushner, Eric Roth

Drama, Kriminalare, Thriller

Munchen

Recension München

- The Rest sätter betyg 4 och skriver:
1972 blev elva israeliska atleter mördade av en terroristgrupp som kallades Svarta September. En grupp av fem stycken agenter ledda av Avner (Eric Bana) får i uppdrag att eleminera alla som varit bakom attacken. Avner väljer att lämna sin gravida fru för att istället fullfölja uppdraget. Avner och de resterande fyra jagar runt och eleminerar terrorister brutalt till höger och vänster. Steven Spielberg...

Recension av München - Läs hela!

Diskussioner om München  (0 diskussioner)
Kommentarer om München (491 st)
LosBerkos (Anmäl)   6/7 2018
Fantasifyllt sömnpiller som under nästan tre timmar släpar sig igenom en verklighetsavlägsen tolkning av Mossads europeiska PLO-jakt, och på något vis undviker att visa de skeden som har präglat historien sedan mest (Lillehammer m.m.).
emilstjernholm (Anmäl)   10/6 2018
Intensiv och ganska mörk film. Relationerna känns trovärdiga. Hade Spielberg inte varit så övertydlig stundtals hade det kunnat bli en fyra. Orgasmscenen till bilderna av terrorattacken fick mig att sträcka mig efter skämskudden.
Filmfantast86 (Anmäl)   18/10 2017
Murvel48 (Anmäl)   27/2 2017
Det kändes så långt och segt sista halvtimmen att det är med viss tvekan jag sätter en trea. Men visst är det en välgjord film.
Zok (Anmäl)   29/1 2017
Välgjort, men aningen för lång.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till München