Modellmorden

Originaltitel: Sotto il vestito niente
Regissör:Carlo Vanzina
Utgivningsår:1985

Om Modellmorden:

Bob är skogvaktare i nationalparken Yellowstone i Colorado. Han och hans syster, som är fotomodell i Milano, har någon sorts telepatisk kontakt och han kan känna och uppleva när hon är i fara. Först känner han att någon försöker att våldta henne och sedan så ser han henne bli saxmördad. Han ringer genast till hotellet där hon bor och ber portieren kolla systerns rum men det är tomt! Bob lackar ur och sätter sig på planet till Milano för att ta reda på vad som skett, och ramlar in i en värld av halvnakna fotomodeller, droger, våld och dålig discomusik.

Titel: Modemorden
Originaltitel: Drop Dead Gorgeous
Regissör: Paul Lynch
År: 1991
Genre: Thriller
Modemorden

Donald Pleasence, Sonia Raule, Big Laura, Mimmo Sepe, Tom Schanley, Renée Simonsen

Franco Ferrini, Carlo Vanzina, Marco Parma, Enrico Vanzina

Thriller

Nothing Underneath

Italien
Med i listor: Giallo
Diskussioner om Modellmorden  (0 diskussioner)
Kommentarer om Modellmorden (7 st)
niebaotan (Anmäl)   2/12 2015
Fanig men ganska underhallande historia. For att vara en giallo fran 1985 sa maste jag saga att jag blev overraskad. Lite mer fart och betyget hade kunnat bli hogre. 2+
AlbertSpica (Anmäl)   6/5 2014
Hyfsat underhållande med många snygga modeller men lite för händelsefattig och förutsägbar samt enbart två synliga mord som dessutom var riktigt tråkiga.
ItalyErik (Anmäl)   18/2 2012
Hantverket är strålande och regin tät. Visst var giallons storhetstid 60- & 70-talet men denna sena giallo är förvånansvärt bra.
Bumbi78 (Anmäl)   23/7 2010
Svag giallo med få och blodfattiga mord - en synd i den här genren.
Sven_E (Anmäl)   23/5 2009
Underhållande men den når inte riktigt fram…
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Modellmorden