Modig

Originaltitel: Brave
Regissör:Mark Andrews, Brenda Chapman, Steve Purcell (II)
Utgivningsår:2012

Om Modig:

Ett kargt och sägenomspunnet Skottland. Den vilda och bångstyriga Merida skulle, trots att hon är dotter till kungligheter, föredra att bli känd för att hon är en skicklig bågskytt. Efter en uppgörelse med sin mor tvingas Merida att göra ett dumdristigt val som utsätter hennes fars kungadöme för fara och sätter hennes mors liv på spel. Merida tvingas kämpa med de oförutsägbara krafterna hos naturen samt magisk och mörk forntida förbannelse för att ställa allt till rätta igen.

Titel: Ronja Rövardotter
Genre: Familjefilm, Äventyr, Fantasy
Björnbröder
Titel: Frost
Originaltitel: Frozen
Regissör: Chris Buck, Jennifer Lee (IV)
År: 2013
Regissör: Dean DeBlois, Chris Sanders
År: 2010
Genre: Komedi, Familjefilm, Äventyr, Fantasy
Draktränaren

Kelly Macdonald (röst), Emma Thompson (röst), Billy Connolly (röst), Julie Walters (röst), Robbie Coltrane (röst), Kevin McKidd (röst), Craig Ferguson (röst), Sally Kinghorn (röst), Eilidh Fraser(röst), Peigi Barker (röst), Steven Cree (röst)

Brenda Chapman, Irene Mecchi, Steve Purcell (II), Mark Andrews

Komedi, Animerad, Familjefilm, Action, Äventyr, Fantasy

Recension Modig

- rikirock sätter betyg 3 och skriver:
En liten flicka fyller år och får sin första pilbåge av sin far. Hon blir överlycklig för hon vill ju vara lika modig och tuff som pappa sin. Då när en argsint björn kommer, vilket gör att pappan förlorar sitt ena ben. Nu har flickan växt upp och istället för att vara en prinsessa som hennes mamma vill och försöker lära henne till att bli så är hon en äventyrsfylld tonårsflicka som struntar i vad hennes...

Recension av Modig - Läs hela!

Med i listor: Pixar
Kommentarer om Modig (238 st)
Djason (Anmäl)   23:03 26/1
Fantastisk animerat men jag har sett animerade med mer humor och trevligare handling, men den funkar helt klart.
Rai (Anmäl)   27/2 2018
Avskyr denna med!! URK!!!
Filmfantast86 (Anmäl)   22/10 2017
Tatty (Anmäl)   26/12 2015
Riktigt bra film. Så spännande från början till slutet. Man följer med i händelserna i filmen.
ekback (Anmäl)   24/11 2015
Jäkligt snyggt animerad! Handlingen funkar och det var en härlig blandning av humor, äventyr och känslor. Inget mästerverk kanske men helt klart sevärd.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Modig