Mona Lisas leende

Originaltitel: Mona Lisa Smile
Regissör:Mike Newell
Utgivningsår:2003

Om Mona Lisas leende:

Året är 1953. Katherine Watson accepterar ett nytt jobb som konstlärare på flickcolleget Wellesley. Hon har höga tankar om elevernas framtid. Eleverna och skolrådet är dock mer konservativa och intrigerna tätnar.
Se filmen på Netflix

Regissör: Aditya Chopra
År: 2001
Genre: Drama, Romantik
Mohabbatein

Julia Roberts, Kirsten Dunst, Julia Stiles, Maggie Gyllenhaal, Ginnifer Goodwin, Dominic West, Juliet Stevenson, John Slattery, Marcia Gay Harden, Topher Grace, Laura Allen, Marian Seldes, Donna Mitchell, Terence Rigby, Jordan Bridges, Ebon Moss-Bachrach

Lawrence Konner, Mark Rosenthal

Drama

Recension Mona Lisas leende

- Snurre Sprätt sätter betyg 3 och skriver:
Letandet efter en trivsam snabbt bortglömd film för regniga söndagsmorgnar kan för en stund upphöra i och med Mona Lisas leende, en Döda Poeters Sällskap light med förutsägbara rollfigurer och obligatoriskt vackra miljöer som fond. Ses helst med gosefilten och tekoppen nära till hands. Storyn – den för 1950-talet radikala lärarinnan med ett mystiskt förflutet som tar sig en tjänst på snobbig flickskola...

Recension av Mona Lisas leende - Läs hela!

Diskussioner om Mona Lisas leende  (0 diskussioner)
Kommentarer om Mona Lisas leende (364 st)
Rai (Anmäl)   27/3 2018
Uselt dålig.
Filmfantast86 (Anmäl)   18/10 2017
Stygga-Vargen (Anmäl)   1/8 2016
Gick och såg denna på bio då det begav sig och då tyckte jag den var väldigt bra. Har sett om den ett par gånger och då tyckte jag bara den var tråkig. Plus till Kirsten Dunst och Julia Stiles dock.
Roswall (Anmäl)   29/6 2016
Nog är det stjärnrikt. Det är också en tråkigt berättad film och Roberts ger ingen tyngd åt huvudrollen alls. Hons känns ofta mer som en tonåring än eleverna hon undervisar. Den har sina stunder, men de är få.
Starlette (Anmäl)   12/4 2015
Vilken varm och fin film. Att jag inte sett den förräns nu är ett mysterium. Mycket bra skådespelerskor och en story som innehåller det mesta av både djup, humor, sorg etc. Se!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Mona Lisas leende