Moneyball

Originaltitel: Moneyball
Regissör:Bennett Miller
Utgivningsår:2011

Om Moneyball:

Billy Beane var en högt rankad talang i baseball, men som spelare lyckades han aldrig leva upp till de högt satta förväntningarna. Han gav sig istället in på en karriär inom lagledningen, först som talangscout och slutligen som sportchef i lågbudgetlaget Oakland Athletics där den låga budgeten och ett nytt sätt att se på sporten antingen skulle förändra sporten eller få honom att misslyckas igen.

Titel: The Damned United
Originaltitel: Draft Day
Regissör: Ivan Reitman
År: 2014
Draft Day

Brad Pitt, Jonah Hill, Philip Seymour Hoffman, Robin Wright, Chris Pratt, Stephen Bishop, Reed Diamond, Brent Jennings, Ken Medlock, Tammy Blanchard, Jack McGee, Vyto Ruginis, Nick Searcy, Glenn Morshower, Casey Bond, Kerris Dorsey

Aaron Sorkin, Steven Zaillian

Drama, Biografi

Recension Moneyball

- Mihon86 sätter betyg 4 och skriver:
När jag läste om Brad Pitts kommande filmer 2010 så läste jag att hans första nakenscen skulle förkomma i dramat Moneyball. Min första tanke var 'jaha skall Brad gör en 'Striptease'-film som Demi Moore nu'?. Ett år senare läste jag igen och upptäckte hur rollistan såg ut med Brad Pitt, Philip Seymour Hoffman, Robin Wright och ... Jonah Hill. Då satte det 'P' för mig och jag tänkte jaha ett sex-komedi-drama...

Recension av Moneyball - Läs hela!

Med i listor: Baseboll
Diskussioner om Moneyball  (0 diskussioner)
Kommentarer om Moneyball (204 st)
andmoreagain (Anmäl)   5/11 2017
Helt otroligt att man kan förvandla ett sådant sablas tråkigt ämne till en fungerande film.
Filmfantast86 (Anmäl)   22/10 2017
Pingstpastorn (Anmäl)   8/9 2017
Spola ner eländet i toalettstolen.
Ful_fisk (Anmäl)   5/6 2017
Det känns som att nästan varenda film som görs på tiotalet är okej-filmer med tråkigt och stelt foto. Här har vi ännu en. Bra skådespeleri, hyfsat engagerande, men aldrig unik på något sätt.
deswhip (Anmäl)   30/1 2017
Filmen belyser svårigheten och storheten i att klara av att tänka utanför boxen och gå emot strömmen. Tänk på det alla ni som aldrig ens skulle våga yttra en åsikt vid fikabordet om ni inte vore helt säkra på att minst 80% tycker som er...
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Moneyball
Se filmen