Monster

Originaltitel: Monster
Regissör:Patty Jenkins
Utgivningsår:2003

Om Monster:

En film om den prostituerade Aileen Carol Wuornos som efter ett brutalt överfall försöker byta bana och skaffa sig ett jobb så att hon kan försörja sig och sin flickvän.
Se filmen på Plejmo

Regissör: Peter Levin
År: 1992
Genre: Drama, Kriminalare
Overkill

Charlize Theron, Christina Ricci, Annie Corley, Bruce Dern, Pruitt Taylor Vince, Scott Wilson, Lee Tergesen, Catherine Mangan, Brett Rice, Tim Ware, Marco St John, Marc Macaulay, Rus Blackwell, Kaitlin Riley, Cree Ivey

Patty Jenkins

Drama, Kriminalare

USA, Tyskland

Recension Monster

- sluper sätter betyg 3 och skriver:
Till att börja med så är det ju bara att kapitulera inför det fantastiska skådespeleriet. Även om jag kanske hellre sett att en Oscar gått till Nicole Kidman för Dogville eller Scarlett Johansen för Lost in translation, så förstår jag nu varför Charlize Theron fick en för sin gestaltning av seriemörderskan Eileen. Christina Ricci är nästintill lika bra som flickvännen Selby. Och det är kärlekshistorien...

Recension av Monster - Läs hela!

Diskussioner om Monster  (0 diskussioner)
Kommentarer om Monster (539 st)
Sovande_mannen (Anmäl)   21/9 2018
Trodde filmen skulle vara ass dålig. Men den va över min förväntningar.
Sarakin76 (Anmäl)   20/12 2016
Theron mesterlig.
Stygga-Vargen (Anmäl)   27/10 2016
Riktigt bra! En av de bästa filmerna som gjordes under 00-talet, alla kategorier! Filmen är både spännande och gripande och både Theron och Ricci gör väldigt bra ifrån sig.
BrutusBeefcake (Anmäl)   24/1 2016
Charlize Theron är ju jäkligt bra och filmen är ju egentligen väldigt bra också men den funkar inte helt för mig. (8/15)
Stan (Anmäl)   17/7 2015
Tråkiga är att bara för att det är en kvinnlig seriemördare så ska hon framstå som ett offer... hon mördar av en anledning, en blev pressad, hade det svårt... man skulle aldrig göra en film om Bundy, Dahmer eller liknande och försöka få tittaren att få sympatier för personen på det viset, som det vore filmens hjälte. Det är rätt vidrigt. Aileen Wuornos var en brutal mördare.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Monster