Betyg idag: 1 177 Besökare idag: 5 571

Originaltitel: Monster's Ball
Regissör:Marc Forster
Utgivningsår:2001

Om Monster's Ball:

I en liten stad i den amerikanska södern har Buck, Hank och Sonny Grotowski i tre generationer arbetat som fångvaktare på en anstalt för dödsdömda. Hank är chef för gruppen som utför avrättningarna. Sakta vävs Hanks liv alltmer ihop med Leticias, änkan till statens senast avrättade man

Titel: 21 gram

Drama, Romantik

USA, Kanada

Recension Monster's Ball

- valsinger sätter betyg 3 och skriver:
Hon är fattig, svart och i trettiofemårsåldern. Hon har en kriminell make som just skall avrättas, en tonårig son att ta hand om och kronofogden i hälarna. Han är runt de femtio; en vit, rasistisk kriminalvårdare som lever tillsammans med sin elake sjukling till far. Dessutom var han till på köpet med vid verkställandet av hennes makes dödsstraff. Ett gjutet par, inte sant? Nejvars, det kan man...

Recension av Monster's Ball - Läs hela!

Diskussioner om Monster's Ball  (0 diskussioner)
Kommentarer om Monster's Ball (350 st)
jp (Anmäl)   21:29 22/1
Mörk film men ändå med lite hopp om något bättre. En viss scen med Ledger gör ont att se.
RustyFilm (Anmäl)   7/12 2016
Osentimentalt beskrivs de katastrofer som drabbar huvudpersonerna i denna berättelse. Handlingen centrerar kring ras- hat (riktat mot Amerikas svarta) och den påverkan svåra situationer kan ha på människor. Realistiskt och avspänt skådespeleri och Halle Berry är ju helt suverän.
Stygga-Vargen (Anmäl)   14/11 2016
Det här är inte riktigt min typ av film men jag tycker ändå den är välgjord och skådespelarna gör väldigt bra ifrån sig.
Fläskkäft (Anmäl)   4/3 2016
Långsamt drama med många spännande, intressanta teman. Trasiga själar med minst sagt komplicerade liv. Det finns mycket att upptäcka och jag vill inte avslöja något alls. Halle's insats är inte solklart Oscar-material enligt mig. Billy Bob däremot som jag aldrig kunnat med i nån film tidigare gör här en riktigt bra roll. Som sagt tempot är mycket långsamt och det klär berättelsen mycket bra. Sevärd film men inget mästerverk!
andmoreagain (Anmäl)   17/11 2015
Berry i all ära men Bobban är ju suverän i denna utmärkta film. Ja, den är faktiskt jävligt bra....och Peter Boyle! Hemsk men samtidigt rolig. Nära en femma.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Monster's Ball