Monsters: Dark Continent

Originaltitel: Monsters: Dark Continent
Regissör:Tom Green (IV)
Utgivningsår:2014

Om Monsters: Dark Continent:

En soldat går in i stadens infekterade zon för att hitta sin kompis.
Se filmen på Viaplay

Regissör: Jabbar Raisani
År: 2014
Genre: Action, Thriller, Science Fiction
Outpost 37

Joe Dempsie, Sofia Boutella, Johnny Harris, Kyle Soller, Sam Keeley, Nicholas Pinnock, Parker Sawyers, Jesse Nagy, DeSean Whipple, Michaela Coel, Philip Arditti, Uriel Emil

Tom Green (IV), Jay Basu

Drama, Thriller, Science Fiction, Krig

Monsters 2

Storbritannien
Diskussioner om Monsters: Dark Continent  (0 diskussioner)
Kommentarer om Monsters: Dark Continent (17 st)
Barneyk (Anmäl)   2/6 2018
Har inget av känslan jag gillade ifrån första kvar och jag är så jävla trött på osympatiska Amerikanska snubbiga soldater som krigar i Mellanöstern. Annars är det en del saker som är bra och snyggt gjorda, men vad hjälper det när filmen är tråkig och kass i övrigt.
Ajax Swan (Anmäl)   2/7 2017
Rent stämningsmässigt ganska lik ettan, men annars har dom inte mycket gemensamt. Spretar väl mycket och man får inte grepp om den. Fint hantverk, men fängslar inte. Knappt godkänd. 3:a (5/10)
Xeno (Anmäl)   9/1 2017
Alltså WTF? Hyffsat tekniskt kunnande. Bra rekvisita och liksom ok skådisar. Finns en hel del potential i denna rulle. Varför lyckas man kvadda ALLT? ... och HUR? :-O
Bumbi78 (Anmäl)   2/1 2017
Ja, monster fanns med även i uppföljaren och riktigt snyggt gjorda är de också. Så varför satt jag och tittade på en medioker krigsfilm i nästan 2 timmar? Inte så dålig som många vill få den att framstå, men vill man ha en renodlad uppföljare till Monsters kan man skippa den här.
Robkiller (Anmäl)   18/11 2016
Ungefär lika meningslös som föregångaren. Mest en massa springande i öknen med skakig kamera och varken monstren eller handlingen är särskilt intressanta
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Monsters: Dark Continent