Monte Walsh

Originaltitel: Monte Walsh
Regissör:Simon Wincer
Utgivningsår:2003

Om Monte Walsh :

Monte Walsh berättar historien om en cowboy som vägrar ge upp sin invanda livsstil – trots att hans sätt att leva snabbt håller på att försvinna. Även om frestelsen att slå sig till ro blir stor när han träffar och förälskar sig i Martine, så beslutar han sig för att fortsätta sitt liv på det sätt som han själv anser är bäst. En bitterljuv berättelse om vilda västerns sista dagar.

Tom Selleck, Isabella Rossellini, George Eads, Robert Carradine, Barry Corbin, James Gammon, Rex Linn, John Michael Higgins, William Sanderson, Wallace Shawn, Joanna Miles

Western

Diskussioner om Monte Walsh  (0 diskussioner)
Kommentarer om Monte Walsh (6 st)
mytomspunnen (Anmäl)   22/2 2008
tom selleck som cowboy, nej tack!
WillyV (Anmäl)   23/12 2007
Den funkar, i samma stil som Open Range.
CinemaniaC (Anmäl)   27/12 2006
Underbar stillsam western, gjord med stort hjärta. Tom Selleck leder en magnifik ensemble. Inget för dem som söker snabb action i MTV-tempo, detta är nog raka motsatsen; rekommenderas varmt.
blue velvet (Anmäl)   2/11 2006
Ett starkt westerndrama om en epok som är på väg mot ruinenes brant. En film om rädslan att förlora sin trygghet och stolthet, rädslan för att tappa greppet och inte hinna med i samhällets snabbt industrialiserade utveckling. Tom Selleck överraskar stort i detta westerndrama, likaså Isabella Rosselini som spelar flickvännen som med stort tålamod sitter väntandes på att Monte Walsh ska vakna upp och inse att det är dax att tänka om. Sen kan man ju inte låta bli att rodna när Isabella tindrar med sina vackra ögon som påminner henne så mycket om hennes mor (Ingrid Bergman). Det här är inget vanligt westernäventyr. Så dom som vill ha mer action i form av revolverdueller,saloonslagsmål och långa jakter till häst ska inte se denna film. Detta är som sagt mer ett historiskt drama om en historisk epok som håller på att gå i graven. Snälla Tom Selleck,gör fler filmer där du sitter upp i sadeln.
thaedra (Anmäl)   10/7 2005
Småtrivsam