Moonlight

Originaltitel: Moonlight
Regissör:Barry Jenkins
Utgivningsår:2016

Om Moonlight:

Ett porträtt av en ung mans liv från barndomen till vuxen ålder. Chiron växer upp i ett tufft område utanför Miami och kämpar för att finna sin plats i världen.

Titel: Revanche
Regissör: Andrea Arnold
År: 2016
Genre: Drama, Roadmovie
American Honey

Trevante Rhodes, Ashton Sanders, Alex R Hibbert, Naomie Harris, Mahershala Ali, Janelle Monáe, André Holland, Jharrel Jerome, Jaden Piner, Patrick Decile, Stephon Bron, Shariff Earp, Duan Sanderson, Rudi Goblen, Edson Jean, Tanisha Cidel

Barry Jenkins

Drama

Med i listor: Medlemmarnas mest betygsatta just nu, Medlemmarnas senast betygsatta nya filmer
Diskussioner om Moonlight  (0 diskussioner)
Kommentarer om Moonlight (18 st)
Borrman (Anmäl)   23:12 20/2
Oväntat. Bra skådespel rakt igenom.
Spidde (Anmäl)   10:17 19/2
Stark och drabbande film, med mycket nerv och fantastiskt skådespel. Filmen känns lite som The Wire, lika angelägen och med samma sorts svärta. Får den här filmen en Oscar för bästa film är det den mest värdiga vinnaren på många år. Det görs alldeles för få såna här amerikanska filmer (med ambitionen att vara film på riktigt) så den här känns upplyftande på flera sätt. En stark fyra blir betyget!
Ful_fisk (Anmäl)   11:51 16/2
Fin film med genomgående lysande skådespeleri och engagerande dialog. Var inte jätteförtjust i fotot, som framför allt i början kändes tillgjort och medvetet "okonventionellt" mest för sakens skull snarare än för filmens. Men den sista episoden var verkligen lysande på i stort sett alla plan. Hade hela filmen varit så bra hade detta lätt varit årets bästa film. Men som helhet är detta en riktigt bra film i alla fall.
haajen (Anmäl)   09:41 16/2
En stark fyra till denna vackra och poetiska film, gripande och mycket välspelat.
foppa99 (Anmäl)   22:50 15/2
Imponerar på mig