Betyg idag: 1 016 Besökare idag: 4 687

Originaltitel: Moonlight
Regissör:Barry Jenkins
Utgivningsår:2016

Om Moonlight:

Ett porträtt av en ung mans liv från barndomen till vuxen ålder. Chiron växer upp i ett tufft område utanför Miami och kämpar för att finna sin plats i världen.

Titel: Boyz n the Hood
År: 2003
Genre: Drama, Fantasy
Film nr.: 20006
Angels in America

Trevante Rhodes, Ashton Sanders, Alex R Hibbert, Naomie Harris, Mahershala Ali, Janelle Monáe, André Holland, Jharrel Jerome, Jaden Piner, Patrick Decile, Stephon Bron, Shariff Earp, Duan Sanderson, Rudi Goblen, Edson Jean, Tanisha Cidel

Barry Jenkins

Drama

Med i listor: Medlemmarnas senast betygsatta nya filmer, Oscars
Diskussioner om Moonlight  (0 diskussioner)
Kommentarer om Moonlight (35 st)
oksove (Anmäl)   13:46 14/7
Lite lång och tråkig.
labi (Anmäl)   18:21 29/6
Bra. Kort sagt.
Sture Stenhög (Anmäl)   01:51 9/5
I grunden en ganska enkel och välbekant historia, men den här filmen lyckas ändå bryta av från det vi är vana att se på många olika vis. Det är t.ex. inte alls någon typisk oscarsvinnare då den inte alls verkar intresserad av att skapa dramatik, flera potentiellt oscarsfriande dramatiska scener väljer man t.o.m. att aldrig skildra i bild. Istället läggs allt fokus på att skapa och utveckla komplexa karaktärer, och det gör man både bra och helt rätt i. Skådespeleriet är bra över hela banan, och som tittare kommer jag huvudpersonen nära trots att han är nedtonad och gestaltas av tre olika skådespelare. Mycket av filmens kärna ligger också i hur han i en väldigt formbar ålder påverkas av människor omkring honom. En mångbottnad process där ingen kan reduceras till enbart positiva eller negativa influenser. Filmen har dessutom en känsla av framtida klassiker som är svår att sätta fingret på, men det är lätt att föreställa sig att folk fortfarande kommer se den om 50 år
mammene (Anmäl)   17:07 7/5
En film som växer i hjärtat för att den är så ömsint berättad, så mångbottnad och många förutfattade meningar faller platt. Handlingen framförs lugnt i med och motgång, mycket är outtalat men förstås ändå. Musiken följer, det blir en helhet där "Little" är centrum underbart gestaltad i de olika åldrarna, tänkande och iakttagande.
ordvits (Anmäl)   08:47 22/4
Yes!! En bra film helt enkelt!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Moonlight