Betyg idag: 1 643 Besökare idag: 5 804

Originaltitel: Moonrise Kingdom
Regissör:Wes Anderson
Utgivningsår:2012

Om Moonrise Kingdom:

Sommarlovet 1965. En föräldralös scoutpojke och en problemflicka med advokatföräldrar rymmer ut i skogen tillsammans.

Titel: The Grand Budapest Hotel
Originaltitel: Cousin Ben Troop Screening with Jason Schwartzman
År: 2012
Genre: Komedi
Cousin Ben Troop Screening with Jason Schwartzman

Jared Gilman, Kara Hayward, Edward Norton, Bruce Willis, Bill Murray, Frances McDormand, Tilda Swinton, Jason Schwartzman, Harvey Keitel, Bob Balaban, LJ Foley, Seamus Davey-Fitzpatrick, Jake Ryan, Charlie Kilgore, Neal Huff, Lucas Hedges

Wes Anderson, Roman Coppola

Drama, Komedi, Romantik

Recension Moonrise Kingdom

- rikirock sätter betyg 4 och skriver:
Wes Andersons Moonrise Kingdom utspelar sig under ett scoutläger sommarlovet 1965. Två unga turturduvor har träffats ett år tidigare och ingått en hemlig pakt: den här sommaren ska de rymma och bosätta sig i vildmarken. I rollerna syns Bruce Willis som den lokala sheriffen, Edward Norton som scoutledare, Frances McDormand och Bill Murray som den unga flickans föräldrar liksom Tilda Swinton och Jason...

Recension av Moonrise Kingdom - Läs hela!

Med i listor: 2010-tal Top 50, Filmtipsets Topp 250, Romantik Top 50
Diskussioner om Moonrise Kingdom  (0 diskussioner)
Kommentarer om Moonrise Kingdom (297 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   22:09 26/9
Inte min cup of tea
Johan2006 (Anmäl)   19:13 17/4
Jag tycker den här filmen var hur bra som helst! Bill Murray är nerdankad och bra som vanligt. Edvard Norton och Bruce Willis är två av mina favoriter och levererar.
supermancover (Anmäl)   2/10 2016
Väldigt fin film, en stark trea. Hade jag varit 12 år gammal hade jag most definitely varit kär i Jared Gilman - men han är född 1998 så det är lite på gränsen för mig känner jag (obs, väldigt).
Hengman (Anmäl)   12/1 2016
Barndomen är den vackra, hemliga stranden som sköljs över och försvinner i vuxenvärldens stormiga, kalla hav. En både rörande och underfundig berättelse som kräver att man förstår ett subtilt språk.
HerrNenne (Anmäl)   11/9 2015
Efter omtitt: Skildringen av ungdomskärleken är fantastisk och Suzy är en underbar karaktär. Sen slutar det bra. Wes Anderson har här ingen finess och det blir för styltigt och övertydligt och regisserat.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Moonrise Kingdom
Se filmen