Mord är lätt

Originaltitel: Murder Is Easy
Regissör:Claude Whatham
Utgivningsår:1982

Om Mord är lätt:

Matematikern och författaren Luke Williams reser med tåg till London. På tåget träffar han på en gammal tant, Lavinia Fullerton, som också är på väg till London. Hon berättar på tåget att hon är på väg till Scotland Yard eftersom hon är övertygad om att dödsfallen som skett i hennes by inte var olyckshändelser. Men väl i London så får Luke till sin förskräckelse se henne bli överkörd...

Bill Bixby, Lesley-Anne Down, Olivia de Havilland, Helen Hayes, Patrick Allen, Shane Briant, Freddie Jones, Leigh Lawson, Jonathan Pryce, Ivor Roberts, Trevor T Smith, Timothy West, Anthony Valentine, Carol MacReady, Diana Goodman

Carmen Culver

Kriminalare

Med i listor: Agatha Christie
Diskussioner om Mord är lätt  (0 diskussioner)
Kommentarer om Mord är lätt (4 st)
nelhaD (Anmäl)   5/6 2012
Dey här är så genomuselt rakt igenom. Var är Poirot eller Ms Marple eller någon slags värdighet?
Lurtz (Anmäl)   16/6 2010
Haha. Lesley-Anne Down. Tänk att hon fick vara med i lite halvriktiga grejer en gång i tiden.
Asian Dawn (Anmäl)   25/6 2009
Förutsägbar, men ändå småcharmig fram tills att de försöker lösa fallet med hjälp av en dator. Det, och att Hulken hade huvudrollen, känns liksom bara... fel.
Mara Jade (Anmäl)   22/11 2006
En synnerligen seg deckare med en tråkig och inte direkt överraskande upplösning.