Mördande dessert

Originaltitel: The Stuff
Regissör:Larry Cohen
Utgivningsår:1985

Om Mördande dessert:

Gruvarbetare upptäcker smaskig gegga och säljer den som efterrätt. Geggan börjar dock ta över folks hjärnor...

Titel: Repo Man
Regissör: Brian Yuzna
År: 1989
Genre: Komedi, Skräck, Science Fiction
Society

Michael Moriarty, Danny Aiello, Paul Sorvino, Garret Morris, Patrick O'Neal, Andrea Marcovicci, Scott Bloom

Larry Cohen

Komedi, Skräck, Science Fiction, Mysterium

Diskussioner om Mördande dessert  (0 diskussioner)
Kommentarer om Mördande dessert (36 st)
Jaganatha (Anmäl)   11/4 2017
Har Larry Cohen gjort något som inte skriker B-FILM, B-FILM, B-FILM? Med det sagt, vill jag bara säga att denna film är rätt underhållande och sevärd. Michael Moriarty gjorde några av sina främsta rollprestationer i Cohens oändliga katalog av skräpfilmer.
Kimchi (Anmäl)   16/10 2016
Väldigt underhållande, magnifik dialog och tidsenliga oneliners. Dessutom med en hjälte som är en riktig idiot, det är svårslaget. Manus, skådespeleri osv är skitkasst så landar väl ändå i en respektabel 3:a
jingoo (Anmäl)   27/7 2016
Första halvan är riktigt bra, men när intrigen runt The Stuff nystas upp så blir det hela platt som en pannkaka. Sedan är det Temple of Doom-varning på den lille killen och kvinnan, som bara tycks vara med i filmen för att råka illa ut och skapa lite extra motivation för vår superdryga hjälte.
idd (Anmäl)   24/2 2016
Hyfsad idé men sjukt blaskigt utfört.. Se They Live eller The Blob istället..
ItalyErik (Anmäl)   1/6 2015
Larry Cohen levererar ännu en underhållande b-film! Han ska tydligen själv vilja bli kallad "lågbudgetfilmens Hitchcock" och jag är beredd att hålla med om den saken.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Mördande dessert