Mördande legender 2

Originaltitel: Urban Legends: Final Cut
Regissör:John Ottman
Utgivningsår:2000

Om Mördande legender 2:

Det var med filmen "Mördande legender" som allt började, och nu fortsätter det. Amy Mayfield studerar film på Alpines universitet och kämpar för att slutföra sin avslutningsfilm baserad på moderna myter. Men en efter en dör hennes medarbetare i hemska "olyckor" i de moderna myternas anda. Amy inser att hon måste ta reda på vem som motarbetar henne innan hon också blir ett av mördarens offer.

Titel: Cut
Regissör: Martin Kunert, Matt Cooper, David Semel
År: 1997
Genre: Skräck
Campfire Tales

Joey Lawrence, Anthony Anderson, Matthew Davis, Jessica Cauffiel, Loretta Devine, Anson Mount, Jennifer Morrison, Eva Mendes, Jacinda Barrett

Paul Harris Boardman, Scott Derrickson

Thriller, Skräck, Mysterium

Mördande legender - Final Cut

USA, Kanada
Med i listor: Filmtipsets Sämsta 250
Diskussioner om Mördande legender 2  (0 diskussioner)
Kommentarer om Mördande legender 2 (85 st)
Dele (Anmäl)   17:13 20/10
Logiken får en skicka långt ut i rymden, men tycker denna faktiskt var snäppet bättre än ettan. Hysteriskt, tramsigt och krystat är det såklart men också hyfsat välkomponerat och underhållande under tiden.
Filmfantast86 (Anmäl)   8/10 2017
Suck för dessa slashers
Stygga-Vargen (Anmäl)   16/10 2016
Tycker det här är den bästa delen i trilogin, även om ettan också är väldigt bra.
produr (Anmäl)   14/10 2016
Det var evigheter sen jag såg den men var inte Rebecca Gayheart med på slutet som sköterska om jag inte minns fel.Hon borde stå med i rollistan
Bumbi78 (Anmäl)   14/6 2015
Snabbt ihopsatt uppföljare som naturligtvis inte alls håller samma "kvalité" som första Urban Legend. Även här rids det på vågen av Screams succeér och vi fär ett gäng korkade ungdomar i collegemiljö samt en maskerad mördare. Varken spännande, blodig eller ens genomtänkt även om det betydligt sämre titlar på samma tema. Morrison var åtm söt i huvudrollen och slutscenen var rätt kul om man har första filmen i färskt minne.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Mördande legender 2