Mördarroboten

Originaltitel: Saturn 3
Regissör:Stanley Donen, John Barry
Utgivningsår:1980

Om Mördarroboten:

Ett par stationerade vid Saturnus får besök av en teknokrat från jorden och hans medhjälpare, en robot.

Titel: Alien

Farrah Fawcett, Kirk Douglas, Harvey Keitel

Martin Amis, John Barry

Thriller, Äventyr, Science Fiction

Storbritannien
Diskussioner om Mördarroboten  (0 diskussioner)
Kommentarer om Mördarroboten (23 st)
Bumbi78 (Anmäl)   10:58 17/3
Det gjordes uppenbarligen ansträngningar till produktionen då scenografin i Saturn 3 är riktigt snygg och påkostad - åtm för en som älskar retro. Men med tanke på vad som snurrade runt i sci-fi-genren runt 1980 måste detta varit en total kalkon på alla plan. Storyn är helfånig och allt är gjort med ett allvar helt befriat från charm, humor eller ens spänning. Får ändå ett godkänt betyg så här nästan 40 år senare då man av helt fel anledningar kan skratta åt detta snygga elände.
Robkiller (Anmäl)   27/4 2018
En månbas, lite rymdskepp och en mördarrobot. Har väl en hel del brister, men är ändå väldigt underhållande tack vare temat. Sedan känns den äldre än den faktiskt är, men hellre det än en massa fula CGI effekter som dagens lågbudgetfilmer misslyckas totalt med.
Harford (Anmäl)   20/8 2017
En helt igenom misslyckad film. Den känns på många sätt som en film gjord 1970 snarare än 1980. Speciellt scenografin och designen är enormt dålig. Enda behållningen är Farah Fawcett naken eller lättklädd.
papabobadiof (Anmäl)   22/10 2015
Herregud vilken kalkonrulle!! Med specialeffekter och usel överdramatisk musik på nivå med 50-60-tals sci-fi. För att inte tala om Farah Fawcett som är en ren uppenbarelse av 80-tals fulhet.
Kirk Douglas (Anmäl)   16/1 2015
Idén är intressant men det blir för taffligt och ingen av skådespelarna är direkt on top of their game. Sannerligen underhållande kalkonvarning när Keitel slänger ur sig raggningsfraser som "You have a great body, may I use it?" och jämställdhetstänket går back 300 år, haha, som föregående talare var inne på.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Mördarroboten