Mördarroboten

Originaltitel: Saturn 3
Regissör:Stanley Donen, John Barry
Utgivningsår:1980

Om Mördarroboten:

Ett par stationerade vid Saturnus får besök av en teknokrat från jorden och hans medhjälpare, en robot.

Titel: Android

Farrah Fawcett, Kirk Douglas, Harvey Keitel

Martin Amis, John Barry

Thriller, Äventyr, Science Fiction

Storbritannien
Diskussioner om Mördarroboten  (0 diskussioner)
Kommentarer om Mördarroboten (22 st)
Robkiller (Anmäl)   20:48 27/4
En månbas, lite rymdskepp och en mördarrobot. Har väl en hel del brister, men är ändå väldigt underhållande tack vare temat. Sedan känns den äldre än den faktiskt är, men hellre det än en massa fula CGI effekter som dagens lågbudgetfilmer misslyckas totalt med.
Harford (Anmäl)   20/8 2017
En helt igenom misslyckad film. Den känns på många sätt som en film gjord 1970 snarare än 1980. Speciellt scenografin och designen är enormt dålig. Enda behållningen är Farah Fawcett naken eller lättklädd.
papabobadiof (Anmäl)   22/10 2015
Herregud vilken kalkonrulle!! Med specialeffekter och usel överdramatisk musik på nivå med 50-60-tals sci-fi. För att inte tala om Farah Fawcett som är en ren uppenbarelse av 80-tals fulhet.
Kirk Douglas (Anmäl)   16/1 2015
Idén är intressant men det blir för taffligt och ingen av skådespelarna är direkt on top of their game. Sannerligen underhållande kalkonvarning när Keitel slänger ur sig raggningsfraser som "You have a great body, may I use it?" och jämställdhetstänket går back 300 år, haha, som föregående talare var inne på.
Sture Stenhög (Anmäl)   9/3 2014
Det är alltid lite fascinerande med ambitiösa projekt som går helt åt helvete, det var kul att läsa om alla turer kring inspelningen, men också kul att helt enkelt se filmen. Jag kan ju ändå se att det fanns en del potential i det hör projektet från början. De rymdmiljöer som man byggt upp är väldigt snygga, och det finns intressanta idéer i botten, det känns lite som en korsning av 2001 och Alien, och nog borde det gå att göra en bra film på det temat allt. Tyvärr är alla idéer grovt underutvecklade, och som inte det vore nog så är allting dessutom otroligt taffligt genomfört. Det ska ju vara spännande och otäckt, men allt blir bara komiskt. En överdubbad psykotisk Harvey Kietel, en gubbsjuk Kirk Douglas, och en urflippad robot. Alla är de kåta på Farrah Fawcett, inte minst roboten. Kul också att få höra hur raggningsreplikerna låter i framtiden, "you have a great body, may I use it?", genustänket vann nog inte i den här tidslinjen. Som synes finns det en del att hämta här för den som gillar underhållande misslyckanden, en stark tvåa av den anledningen
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Mördarroboten