Morden i Midsomer - Dödens Lustgård

Originaltitel: Midsomer Murders - Garden of Death
Regissör:Peter Smith
Utgivningsår:2000

Om Morden i Midsomer - Dödens Lustgård:

I byn Midsomer Deverell orsakar familjen Inkpen-Thomas, som har flyttat tillbaka till sitt släktgods Inkpen Manor, stor förtret när de bestämmer sig för att förvandla minneslunden som ligger på deras ägor till en tesalong. Mest upprörda är familjen Bennet som ägde godset under några år och som anlade minneslunden. En av familjen Inkpens yngre medlemmar hittas sedan mördad i minneslunden med en papperslapp bredvid sig. Barnaby och Troy blir ännu mer misstänksamma när de får reda på att mrs Bennett försvann under mystiska omständigheter några år tidigare.

Titel: Morden i Midsomer - Hämndens ängel
Originaltitel: Midsomer Murders - Death and Dust
Regissör: Sarah Hellings, Jeremy Silberton
År: 2007
Morden i Midsomer - Död och aska

John Nettles, Daniel Casey, Jane Wymark, Barry Jackson, Sarah Alexander, Dean Batchelor, Anthony Bate, Raymond Bowers, Anna Calder-Marshall, Tom Chadbon, Simon Chandler, Victoria Hamilton

Christopher Russell

Drama, Kriminalare, Mysterium

Storbritannien
Med i listor: Inspector Barnaby
Diskussioner om Morden i Midsomer - Dödens Lustgård  (0 diskussioner)
Kommentarer om Morden i Midsomer - Dödens Lustgård (16 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   23/10 2017
picklessmulan (Anmäl)   5/1 2016
Tycker denna del av Midsomer var en av de sämre. Visst spänningen fanns där men när alla pusselbitar föll på plats var det bara dåligt. Blir en svag 2a
annihilat0r (Anmäl)   6/7 2012
En klassiskt stilren Morden i Midsomer-film. Intressant och småball. En film som passar perfekt för avslappnade sommarkvällar i idyllen. Njutbar.
Catwalker (Anmäl)   18/2 2012
åh, älskade midsomer-serien när jag var yngre, riktigt pittoreskt, fina trädgårdar, engelsk överklass och pusseldeckare. bäst när troy var sidekick, lite söt och virrig :) inte följt det så mycket sedan dess, borde slutat på topp.. men snart dags nu kanske, nån säsong till, med en kvinnlig kines som assistent, på engelska landsbygden :(
Mysharry (Anmäl)   16/1 2011
De är ju helt galna, de där Midsomer-borna! Filmen var faktiskt lite bättre än många andra i serien.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Morden i Midsomer - Dödens Lustgård