Morden i Midsomer - Operamordet

Originaltitel: Midsomer Murders - Death of a Hollow Man
Regissör:Jeremy Silberston
Utgivningsår:1998

Om Morden i Midsomer - Operamordet:

I byn Ferne Basset hittas en äldre invånare dränkt efter ett våldsamt överfall. Samtidigt, på teatern i Causton, avslöjar en amatörproduktion av Amadeus en värld av intriger bakom kulisserna - inklusive mord.

Titel: Morden i Midsomer - Höstmörker
Originaltitel: Midsomer Murders - Death in Disguise
Regissör: Baz Taylor
År: 1998
Morden i Midsomer - Förklädd död

John Nettles, Daniel Casey, Jane Wymark, Laura Howard, Barry Jackson, Denyse Alexander, Janine Duvitski, Ian Fitzgibbon, Geoffrey Hutchings, Bernard Hepton

Caroline Graham

Drama, Kriminalare, Mysterium

Storbritannien
Med i listor: Inspector Barnaby
Diskussioner om Morden i Midsomer - Operamordet  (0 diskussioner)
Kommentarer om Morden i Midsomer - Operamordet (12 st)
picklessmulan (Anmäl)   1/1 2014
Tycker denna var allt för rörig och ganska ointressant. Långt ifrån kvaliteten på de två första avsnitten. Men Midsomer är alltid trevligt att titta på. Tyvärr når denna dock ej längre än en 2a
annihilat0r (Anmäl)   23/5 2011
Teater- och operakulturen som finns i England var inte särskilt bekant för mig. Stämningen, syftet, replikerna, perukerna och handlingarna är intressanta att följa, men det blir aldrig fascinerande. En annan intressant iakttagelse är den röda tråd som börjar utkristallisera sig, och för med sig en större berättelse än varje enskild story. Det ska bli intressant att följa sir Barnabys fortsatta familjeangelägenheter!
yrkeschaufföre (Anmäl)   13/10 2010
Det är fem dagar sen jag såg den och nu kommer jag bara ihåg det som hände på teatern, resten var bara rörigt! Jag sänker min trea till en stark tvåa.
arruba (Anmäl)   22/9 2009
Del 3: På tok för originell. Det blir bara för mycket, det känns uttjatat och jobbigt. Skippa denna delen ni missar inget.
Jonnalill (Anmäl)   13/9 2008
Onödigt rörigt och för många flaxande trådar åt alla håll. Inte alls lika konsistent som övriga Midsomeravsnitt jag sett utan mest bök och fladder. Bernard Hepton gör dock sitt till för att filmen ska behålla sin tjusning.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Morden i Midsomer - Operamordet