Mordet i tredje våningen

Originaltitel: Stranger on the Third Floor
Regissör:Boris Ingster
Utgivningsår:1940

Om Mordet i tredje våningen:

Michael Ward, huvudvittne till ett mord, blir själv indragen i ett liknande mord och hamnar högst på listan av misstänkta.

Titel: Ljuset bortom dimman
Originaltitel: Moontide
Regissör: Archie Mayo
År: 1942
Stormdriven

Peter Lorre, John McGuire, Margaret Tallichet, Charles Waldron, Elisha Cook Jr, Charles Halton, Ethel Griffies, Cliff Clark, Oscar O'Shea, Alec Craig, Otto Hoffman

Frank Partos, Nathanael West

Drama, Film-Noir

Diskussioner om Mordet i tredje våningen  (0 diskussioner)
Kommentarer om Mordet i tredje våningen (6 st)
BrutusBeefcake (Anmäl)   20/11 2012
Inte den bästa film-noiren jag sett, men den var väldigt bra och jag rekommenderar den till alla, den var riktigt bra i mittenpartiet men när det väl började bli väldigt intressant så snabba de på slutet och det kändes väldigt abrupt alltihopa den borde varit 10-20 minuter längre, pga all hast i slutet går den ner från 4 till en stark 3. Men den borde ses!
ropes_in_tears (Anmäl)   16/9 2012
En historia om en mans samvetskval efter att ha vittnat i en rättegång som går väldigt tydligt i Edgar Allan Poes fotspår. Tyvärr är manuset allt för tunt och skådespeleriet känns svagt.
Scrite (Anmäl)   25/6 2010
Peter Lorre är så otroligt creepy. Hela hans utseende skriker "Jag är en psykotisk seriemördare."
AirikrStrife (Anmäl)   30/7 2009
väldigt tunn historia men en hel creepy peter lorre höjer filmen rejäl, svag trea
Bar-B-Qer (Anmäl)   24/2 2009
efter de första 10-15 minutrarna tar den fart och blir riktigt fin med bra paranoia-voiceover.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Mordet i tredje våningen