Morgan Pålsson - världsreporter

Originaltitel: Morgan Pålsson - världsreporter
Regissör:Fredrik Boklund
Utgivningsår:2008

Om Morgan Pålsson - världsreporter:

Morgan Pålsson, reporter vid Sveriges Television, tror att han ska bli utnämnd till ny utrikeskorrespondent i Washington. Istället blir han skickad med sin fotograf Robert att bevaka valet i ett litet afrikanskt land ingen någonsin hört talas om. Redan första dagen i Matòbo utbryter en militärkupp och Morgan hamnar som enda utländska journalist i centrum för hela världens nyhetsrapportering.
Se filmen på Plejmo

Originaltitel: Dinner for Schmucks
Regissör: Jay Roach
År: 2010
Dinner for Schmucks

Anders Jansson, Johan Wester, Suzanne Reuter, Rolf Skoglund, Fredrik Dolk, Karim Rashed, Camilla Frey, Thomas Ungewitter, Elisabeth Lahr, Riadh Ahmad, Falih Hassan Shamkhi

Anders Jansson, Johan Wester, Wiktor Ericsson

Komedi, Krig

Sverige

Recension Morgan Pålsson - världsreporter

- sethgecko sätter betyg 3 och skriver:
Morgan Pålsson är trött på att göra reportage från oattraktiva platser i världen. Han vill ha glamour och lyx. Plötsligt verkar det som att han ska få bli placerad i Washington DC., men en ny chef på SVT sätter käppar i hjulen och istället hamnar Morgan Pålsson tillsammans med sin kameraman Robert i en pytteliten nation i Afrika, där lyx och glamour är långt långt borta. Men Morgan Pålsson vore ju...

Recension av Morgan Pålsson - världsreporter - Läs hela!

Diskussioner om Morgan Pålsson - världsreporter  (0 diskussioner)
Kommentarer om Morgan Pålsson - världsreporter (324 st)
Rai (Anmäl)   15:54 5/1
Nej, ingen höjdare precis...
Filmfantast86 (Anmäl)   21/10 2017
ganska kul
wasteoftime (Anmäl)   6/1 2017
Jag var inte särdeles förtjust i den här filmen första gången jag såg den, även om det var en av mina trevligare biografbesök någonsin, då jag och en kompis såg den I VIP-salongen i Bergakungen helt ensamma. Det var kul på många sätt. Men filmen var det inte. Dels hade jag nog lite för höga förväntningar på en film baserad på en sketch-karaktär. Dels är det inte överdrivet roligt. Det kan jag ju konstatera efter att ha sett om den nu. Men den är inte så dålig som jag vill minnas heller. Det är småroligt men aldrig kul. 0,5 på SH-skalan.
larsen1976 (Anmäl)   30/11 2016
Tyvärr.... urusuel....
Krille80 (Anmäl)   21/12 2014
Jag älskade Hipp-Hipp och Anders Jansson och Johan Westers alla karaktärer. Karaktären Morgan Pålsson är inte min favorit och inte heller den roligaste av alla karaktärerna men ändå förståligt den bäste att göra en långfilm om. Filmens första 35 minuter tycker jag svajar lite grann och filmen glimtar bara till här och där. När de dock beger sig ut i öknen så får filmen och humorn fart och jag gillar allt mer det jag ser. Inte så klockren som jag hade hoppats men filmen jobbar upp sig. 3+
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Morgan Pålsson - världsreporter