Morgondagen är vår

Originaltitel: All That Heaven Allows
Regissör:Douglas Sirk
Utgivningsår:1955

Om Morgondagen är vår:

När änkan Cary blir kär i sin yngre trädgårdsmästare blir hon utsatt för en massa elakt skvaller från invånarna i New England. Även hennes egna barn reagerar och försöker tvinga sin mor att gifta sig med en mer respektabel man.

Titel: Far From Heaven
Originaltitel: An Affair to Remember
Regissör: Leo McCarey
År: 1957
Allt om kärlek

Jane Wyman, Rock Hudson, Agnes Moorehead, Conrad Nagel, Virginia Grey, Gloria Talbott, William Reynolds, Charles Drake, Hayden Rorke, Jacqueline de Wit, Leigh Snowden, Donald Curtis, Alex Gerry, Nestor Paiva, Forrest Lewis, Tol Avery, Merry Anders

Peg Fenwick

Drama, Romantik

Recension Morgondagen är vår

- weng-weng sätter betyg 4 och skriver:
Cary (Jane Wyman) är änka och lever i en amerikansk småstad, mitt i societetslivet med dess erbjudanden och krav. När hon blir mer än vänskaplig med sin yngre trädgårdsmästare, Ron (Rock Hudson) är folk omkring inte sena att reagera. Det var den här filmen som främst låg till grund för inspelningen av Far from Heaven och det är inte svårt att förstå. Douglas Sirks melodramatiska bomärken med musik...

Recension av Morgondagen är vår - Läs hela!

Diskussioner om Morgondagen är vår  (1 diskussioner)
Kommentarer om Morgondagen är vår (73 st)
Sarakin76 (Anmäl)   28/10 2016
Man skal være glad at man ikke bodde i USA da. Men man skal vel egentlig være glad for at man ikke bor der nå heller. Filmen var bra.
Memmem (Anmäl)   21/9 2016
Tänkvärd och snygg romantik! Detta drama är filmat i technicolor och full av färgrika scener: tvåfärgade bilar med vita tak och mellanblå sidor, vackra villor med fina trädgårdar i sommarens och höstens färger, en vacker dal med en gammal kvarn och snöiga vinterlandskap, men framför allt vackra färgrika kläder. Den har också en tänkvärd och omtumlande handling om vem man kan gifta sig med. Cary Scott är en tilldragande medelålders kvinna och har varit änka ett tag, men hon börjar tröttna på änkeståndet och vill på nytt delta i livet i den lilla vackra förmögna staden i New England. Genast friar en äldre man och en medelålders till henne, men hon vill inte ha någon av dem. Hon talar med den yngre man, Ron, som tagit hand om hennes trädgård under de sista somrarna, och finner honom både trevlig och säker på sig själv. Hon börjar dras till honom. Mycket väl utfört av Jane Wyman, som låter känslorna spela i sitt ansikte. Man kan läsa hennes glädje, besvikelse, lättnad och bekymmer som i en öppen bok i hennes anlete. Även Rock Hudson spelar stillsamt och övertygande. Övriga skådespelare är också duktiga. Fotograferingen är, som sagt, mycket intressant, utan rörliga kameror, men med många kameror och -åkningar får man ändå ett levande och rörligt spel. Musiken är följsam. Betyg: 4+
Ful_fisk (Anmäl)   9/9 2016
Douglas Sirk gillar att slå an den stora melodram-trumman och så även här. Galet vackra miljöer och allt, vilket håller ihop en förvisso vettig men lite väl melodramatisk och förutsägbar intrig. Klart sevärd film vars miljö man skulle vilja bo i.
F-M-J (Anmäl)   21/2 2016
Snygg produktion med en tematik som intresserar och ett foto som värmer i själen på en cineast, länge leve technicolor.
andmoreagain (Anmäl)   1/1 2015
En bra film att dricka öl och äta chips till.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Morgondagen är vår