Mortal Engines

Originaltitel: Mortal Engines
Regissör:Christian Rivers
Utgivningsår:2018

Om Mortal Engines:

Många år efter sextiominuterskriget överlever städer på en ödslig jord genom att flytta runt på sina gigantiska hjul. De attackerar och slukar mindre städer för att fylla på sina resurser.

Hera Hilmar, Robert Sheehan, Hugo Weaving, Jihae, Ronan Raftery, Leila George, Patrick Malahide, Stephen Lang, Colin Salmon, Mark Mitchinson, Regé-Jean Page, Menik Gooneratne, Frankie Adams, Leifur Sigurdarson, Kahn West, Andrew Lees

Peter Jackson, Philippa Boyens, Fran Walsh

Action, Thriller, Äventyr, Science Fiction, Fantasy

Nya Zeeland, USA
Diskussioner om Mortal Engines  (0 diskussioner)
Kommentarer om Mortal Engines (23 st)
Djason (Anmäl)   09:35 16/7
Hade inga förväntningar men detta är en actionfest med snygga effekter och bra skådespeleri.
santiago (Anmäl)   19:43 11/5
Jag hade egentligen inga förväntningar på filmen men blev besviken ändå. Väldigt entonig. Bombastisk förstås men ändå rätt trist. Böckerna var bättre.
basegbg (Anmäl)   22:35 15/4
Jättesnygg, välgjord och starkt skådespeleri. Dock känns den hoppig och manuset är inte speciellt bra. Mer effekter än logisk handling.
drl0g (Anmäl)   22:56 14/4
Småhäftiga effekter. Kasst manus, dåligt skrivna karaktärer som man inte bryr sig om och ett uselt koncept som inte direkt är logiskt om man tänker efter lite.
PeterTheW (Anmäl)   22:40 11/4
Suck.