Mortal Engines

Originaltitel: Mortal Engines
Regissör:Christian Rivers
Utgivningsår:2018

Om Mortal Engines:

Många år efter sextiominuterskriget överlever städer på en ödslig jord genom att flytta runt på sina gigantiska hjul. De attackerar och slukar mindre städer för att fylla på sina resurser.

Hera Hilmar, Robert Sheehan, Hugo Weaving, Jihae, Ronan Raftery, Leila George, Patrick Malahide, Stephen Lang, Colin Salmon, Mark Mitchinson, Regé-Jean Page, Menik Gooneratne, Frankie Adams, Leifur Sigurdarson, Kahn West, Andrew Lees

Peter Jackson, Philippa Boyens, Fran Walsh

Action, Thriller, Äventyr, Science Fiction, Fantasy

Nya Zeeland, USA
Diskussioner om Mortal Engines  (0 diskussioner)
Kommentarer om Mortal Engines (21 st)
basegbg (Anmäl)   22:35 15/4
Jättesnygg, välgjord och starkt skådespeleri. Dock känns den hoppig och manuset är inte speciellt bra. Mer effekter än logisk handling.
drl0g (Anmäl)   22:56 14/4
Småhäftiga effekter. Kasst manus, dåligt skrivna karaktärer som man inte bryr sig om och ett uselt koncept som inte direkt är logiskt om man tänker efter lite.
PeterTheW (Anmäl)   22:40 11/4
Suck.
erkz (Anmäl)   09:42 7/4
Hade alldeles för höga förväntningar på denna film baserat på trailern. Sjyssta effekter, jag gillar konceptet med cities on wheels. Den hade kunnat vara så jävla mycket bättre men den faller platt, tråkigt och förutsägande manus.
Robkiller (Anmäl)   00:15 6/3
Var väl lite snyggt emellanåt, men i övrigt inte mycket att ha.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Mortal Engines