Möte i julinatt

Originaltitel: Rendez-vous de juillet
Regissör:Jacques Becker
Utgivningsår:1949

Om Möte i julinatt:

Historien om kärlek, vänskap och drömmen om det stora äventyret i ett gäng vilda Paris-ungdomar som möts i sin passion för jazz och sena kvällar i Saint-Germain-des-Près. Om konfrontationen mellan de gamla franska värderingarna och den nya amerikanske ungdomskulturen.

Daniel Gélin, Brigitte Auber, Nicole Courcel, Pierre Trabaud, Maurice Ronet, Philippe Mareuil, Bernard Lajarrige, Jacques Fabbri, Louis Seigner

Jacques Becker, Maurice Griffe

Drama, Komedi

Rendezvous in July

Frankrike
Diskussioner om Möte i julinatt  (0 diskussioner)
Kommentarer om Möte i julinatt (1 st)
goeran (Anmäl)   02:09 7/4
Jacques Beckers Rendez-vous de juillet från 1949 är ett mycket sevärt och underhållande drama om den unga efterkrigsgenerationen i Paris; om deras kärlek och framtidsdrömmar och om deras konflikter med den äldre generationen. En stor del av handlingen i filmen är förlagd till teatrar och till jazzklubbar i Saint-Germain-des-Prés. Bäst bland skådespelarna (och den egentlige huvudrollsinnehavaren) är Daniel Gélin i rollen som Lucien.