Mother!

Originaltitel: Mother!
Regissör:Darren Aronofsky
Utgivningsår:2017

Om Mother!:

Ett pars förhållande sätts på prov när objudna gäster kommer till deras hem och avbryter deras lugna existens.

Titel: The Killing of a Sacred Deer
Regissör: Peter Strickland
År: 2012
Genre: Drama, Thriller, Skräck
Berberian Sound Studio

Jennifer Lawrence, Javier Bardem, Ed Harris, Michelle Pfeiffer, Domhnall Gleeson, Brian Gleeson, Kristen Wiig, Stephen McHattie, Jovan Adepo, Laurence Leboeuf, Amanda Warren

Darren Aronofsky

Drama, Skräck, Mysterium

Mother

Diskussioner om Mother!  (0 diskussioner)
Kommentarer om Mother! (32 st)
1idiotzebra (Anmäl)   01:35 16/1
Första timmen var jag med, men såg går det utför rejält. Även om man ska tolka det symbolisk.
Sture Stenhög (Anmäl)   04:26 13/1
Jag har inte haft helt lätt att bestämma mig för vad jag tycker om den här filmen. Det är tydligt från början att den ska tolkas symboliskt, och jag tyckte det var kul att försöka förstå på vilket sätt. Jag såg den lite som en pusseldeckare, men istället för att försöka lista ut vem mördaren är, så ska man lista ut va fan filmen handlar om. Den logiska följden av detta blir att jag inte gärna kan gå in på detaljer vad det gäller tolkningar, men jag fastnade iaf till slut för en tolkning som jag tyckte fick allt att falla på plats på ett väldigt intressant och snyggt sätt. Tyvärr verkar inte Aronofsky ha sett saken på det viset, och efter att ha läst hans statement i samband med releasen, så gillar jag filmen mindre. Jag kan förvisso sympatisera med hans tanke, och helt ointressant blir den knappast sedd ur det perspektivet, men det är lite för mycket att slå in en öppen dörr för min smak. Extra synd då allt annat med filmen är så annorlunda. Jag gillade dock fortfarande resan, och det finns en energi i det här kaoset som är skickligt iscensatt, och det blir också ganska roligt längs vägen. Så jag tror det landar på en hyfsat stark trea
Benisakura (Anmäl)   18:09 8/1
Filmen har något helt klart och tror jag hade uppskattat den mer om jag läst på lite om filmen innan då jag var lite fel ute gällande premissen.
Linan (Anmäl)   06:39 5/1
Shit is crazy
Dangoh (Anmäl)   15:57 4/1
Kan någon berätta för mig vad den här filmen handlar om ... För det måste vara det sämsta jag har sett... vad håller de på med i den här filmen
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Mother!