Mother!

Originaltitel: Mother!
Regissör:Darren Aronofsky
Utgivningsår:2017

Om Mother!:

Ett pars förhållande sätts på prov när objudna gäster kommer till deras hem och avbryter deras lugna existens.

Titel: The Killing of a Sacred Deer
Regissör: Alex van Warmerdam
År: 2013
Genre: Drama, Thriller, Mysterium
Borgman

Jennifer Lawrence, Javier Bardem, Ed Harris, Michelle Pfeiffer, Domhnall Gleeson, Brian Gleeson, Kristen Wiig, Stephen McHattie, Jovan Adepo, Laurence Leboeuf, Amanda Warren

Darren Aronofsky

Drama, Skräck, Mysterium

Mother

Diskussioner om Mother!  (0 diskussioner)
Kommentarer om Mother! (47 st)
richard_rca (Anmäl)   18:41 14/7
Sånt dravel! Aronofsky har gjort en surrealistisk, kristen film om sin älsklingsplanet. Synd bara att all form av subtilitet och underhållningsvärde försvann ut ur dörren. Pretentioner när de är som värst.
Misslovemovie (Anmäl)   23:33 5/7
Började riktigt bra men tyvärr så blev det bara jobbigt att titta på sen. Jag förstår symboliken men förstår inte varför det skulle göra filmen bättre? Ett plus dock för briljant skådespeleri men ett stort minus för dessa två timmar av mitt liv som jag kunde ha lagt på nåt bättre.
amotherscrime (Anmäl)   21:52 21/5
AVSKYR verkligen Lawrence. Jag tål henne inte. Det är det enda som drar ner denna filmen. Och möjligtvis faktumet att jag fick panikångest efter att ha sett den. Mästerligt hantverk.
Ludenwagen (Anmäl)   10:33 19/5
Jag är kluven. Det visuella, det dramaturgiska, skådespelet och själva stämningsbyggnaden är väldigt bra och lyckas bygga upp genuin mystik och obehag - i synnerhet i filmens första halva. Den bibliska allegorin är dock för utstuderad och övertydlig, vilket gör att filmens symbolik känns ganska banal - att titta på en film med ett symboliskt facit blir lite som att lösa en rebus. Summa summarum - halvsvag trea.
kryttan (Anmäl)   11:52 2/5
Filmen får en 3:a enbart för ett fantastiskt foto, ljud och skådespel. Men det gamla mossiga bibeltramset får en 1:a. Önskar att jag sluppit den biten.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Mother!