Mother of Tears

Originaltitel: La terza madre
Regissör:Dario Argento
Utgivningsår:2007

Om Mother of Tears:

En urgammal urna hittas på en kyrkogård utanför Rom. Väl öppnad utlöser den en serie av våldsamma incidenter: Rån, våldtäkt och mord ökar dramatiskt, samtidigt som flera mystiska unga kvinnor från alla världens hörn kommer till staden. Alla dessa händelser är orsakade av Mater Lacrimarums återvändande, den sista av tre mäktiga häxor som har spridit terror och död i århundraden. Dario Argentos avslutande del i häxtrilogin.

Titel: Inferno
Originaltitel: Terror Train
Regissör: Roger Spottiswoode
År: 1980
Mörka natt, blodiga nyårsnatt

Asia Argento, Moran Atias, Tommaso Banfi, Coralina Cataldi-Tassoni, Udo Kier, Cristian Solimeno, Adam James, Valéria Cavalli, Philippe Leroy, Daria Nicolodi, Robert Madison, Jun Ichikawa, Paolo Stella, Barbara Mautino, Massimo Sarchielli

Jace Anderson, Dario Argento, Walter Fasano, Adam Gierasch, Simona Simonetti

Drama, Thriller, Skräck, Fantasy

Italien, USA
Diskussioner om Mother of Tears  (0 diskussioner)
Kommentarer om Mother of Tears (52 st)
dudson (Anmäl)   12:27 23/4
Avslaget & dassigt är vad filmen förmedlar. Gamle Argento har verkligen lagt av sig. Till filmens plus- konto är gore scenerna. Tok brutala. Samt dom välkända kamera åkningarna. 2+
Spidde (Anmäl)   23:21 20/2
27 år efter den senaste filmen väljer Argento att avsluta trilogin med den här filmen. Där de två tidigare filmerna var konstnärliga och fascinerande är det här bara otroligt dåligt på alla sätt. Uselt skådespel, groteskt övervåld, Tommy Wiseau-manus och de sämsta specialeffekterna jag har sett på evigheter. Dock är den rätt kul att se just av dessa anledningar och jag hade kul medan jag såg den. Låten på slutet var också fruktansvärd. Sevärd för att vara det magplask det är.
Jaganatha (Anmäl)   31/10 2017
Nej, Argentos avslutande del i häxtrilogin lever inte upp till de två föregående delarnas standard. De båda var närmast stilbildande inom skräckgenren, men Argento tappade enligt mig stinget under 80- och 90-talen. Dottern Asia är inte tillräckligt bra för att spela huvudroller och specialeffekterna misslyckas med att skapa en känsla av äkthet. Den här filmen lämnar en oberörd på alla plan.
todape (Anmäl)   10/5 2015
Lågbudget skräck med usel skådespel. Trist att se Argento göra sådant här skräp. Han har svårt att anpassa sina produktioner. Känns som en film från tidigt 90-tal rent produktionsmässigt. 2/10
Punkliv (Anmäl)   17/8 2014
Rekommenderad tvåa. Chopper Chicks in Zombietown är inte längre den sämsta filmen jag sett.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Mother of Tears