Betyg idag: 1 237 Besökare idag: 6 567

Originaltitel: The Texas Chain Saw Massacre
Regissör:Tobe Hooper
Utgivningsår:1974

Om Motorsågsmassakern:

Sally och hennes kompisar besöker en släktings grav, vilken har blivit vandaliserad. De fortsätter sin resa, och tar senare upp en liftare. Han verkar inte vara alltför frisk psykiskt, och de ser till så att han ger sig av. Vännerna besöker den döde släktingens grav och gamla hus, och hittar senare en väg som leder till ett annat hus. Ett hus där familjemedlemmarna gärna överraskar sina gäster - inte minst med motorsåg
Se filmen på Plejmo

Regissör: Tobe Hooper
År: 1986
Genre: Komedi, Skräck
Motorsågsmassakern 2

Marilyn Burns, Gunnar Hansen, Allen Danziger, Paul A Partain, William Vail, Teri McMinn, Edwin Neal, Jim Siedow

Kim Henkel, Tobe Hooper

Thriller, Skräck, Mysterium

The Texas Chainsaw Massacre

Recension Motorsågsmassakern

- anonym skriver:
Tänkte och jag tog initiativet; jag skriver en av många recensioner om den mest omdiskuterade filmen genom alla goda filmtider - Motorsågsmassakern eller Texas Chainsaw Massacre. Man kan tycka vad man vill om denna film, men alla kan nog hålla med om att det knappt finns några gränser om hur långt en film kan gå. Om det skulle finnas en sådan gräns skulle Motorsågsmassakern trotsa den. Det var...

Recension av Motorsågsmassakern - Läs hela!

Med i listor: Gore Galore, Jönköping filmfestival -07
Diskussioner om Motorsågsmassakern  (0 diskussioner)
Kommentarer om Motorsågsmassakern (634 st)
Dele (Anmäl)   23:11 13/10
Visst finns här några tveksamheter, men också en riktigt rå och obehaglig stämning som inte många skräckfilmer lyckats återskapa.
Solidus (Anmäl)   13:41 20/8
1974 blev startskottet för den moderna skräckfilmen och Tobe Hopper har lyckats skapa en mardrömslik atmosfär i sitt verk. ”The Texas Chain Saw Massacre” levererar psykiska påfrestningar och den obehagliga känslan är ständigt närvarande. Psykisk terror när den är som bäst.
Stygga-Vargen (Anmäl)   19:54 1/8
Gunnar Hansen är ikonisk som Leatherface. Skådespelarna i övrigt är fruktansvärt dåliga men har man bara överseende med detta så är det här en skräckfilm man sent lär glömma. Klassiker! (Åtminstone kultklassiker!)
oskarchucky (Anmäl)   04:04 10/3
Haha, jag minns när jag inte fick se den här för mina föräldrar, så jag såg den när dem inte var hemma.
Barneyk (Anmäl)   03:32 14/2
Filmen har verkligen sina brister och är vissa stunder bara skrikig och störig. Men den är otroligt stark i sina styrkor och känns så stilbildande och snygg att en stark trea är välförtjänt.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Motorsågsmassakern