Betyg idag: 1 044 Besökare idag: 4 221

Originaltitel: The Texas Chain Saw Massacre
Regissör:Tobe Hooper
Utgivningsår:1974

Om Motorsågsmassakern:

Sally och hennes kompisar besöker en släktings grav, vilken har blivit vandaliserad. De fortsätter sin resa, och tar senare upp en liftare. Han verkar inte vara alltför frisk psykiskt, och de ser till så att han ger sig av. Vännerna besöker den döde släktingens grav och gamla hus, och hittar senare en väg som leder till ett annat hus. Ett hus där familjemedlemmarna gärna överraskar sina gäster - inte minst med motorsåg
Se filmen på Plejmo

Regissör: Xavier Gens
År: 2007
Genre: Drama, Kriminalare, Thriller, Skräck
Frontier(s)

Marilyn Burns, Gunnar Hansen, Allen Danziger, Paul A Partain, William Vail, Teri McMinn, Edwin Neal, Jim Siedow

Kim Henkel, Tobe Hooper

Thriller, Skräck, Mysterium

The Texas Chainsaw Massacre

Recension Motorsågsmassakern

- LittleNicky sätter betyg 1 och skriver:
"The texas chainsaw massacre - Motorsågsmassakren", titeln får en att tro att det man hyr/köper är en av tidernas våldsammaste filmer. Men oj så fel man har då! Filmen innehåller mindre blodiga mordscener än Scream, eller till och med Jag vet vad du gjorde förra sommaren. Om filmen ska innehålla våld måste man få tag på oklippt version, endast den innehåller slaktkroksscenen och motorsågssågningen...

Recension av Motorsågsmassakern - Läs hela!

Med i listor: Gore Galore, Jönköping filmfestival -07
Diskussioner om Motorsågsmassakern  (0 diskussioner)
Kommentarer om Motorsågsmassakern (636 st)
Sarakin76 (Anmäl)   06:29 29/7
Denne er jo riktig bra. Skulle si at denne og Nispel sin er like bra men styrkene ligger i forskjellige aspekter av filmene.
Redwood (Anmäl)   20:21 7/4
Det bär mig emot att ens lite kritisera en klassiker, och i synnerhet inom skräckgenren. Tyvärr är "våldsporr" inte riktigt min grej, men jag vill inte låta som en moraltant bara för den sakens skull. Den historiska betydelsen till trots kan jag inte ge högre betyg än så här.
Dele (Anmäl)   13/10 2016
Visst finns här några tveksamheter, men också en riktigt rå och obehaglig stämning som inte många skräckfilmer lyckats återskapa.
Solidus (Anmäl)   20/8 2016
1974 blev startskottet för den moderna skräckfilmen och Tobe Hopper har lyckats skapa en mardrömslik atmosfär i sitt verk. ”The Texas Chain Saw Massacre” levererar psykiska påfrestningar och den obehagliga känslan är ständigt närvarande. Psykisk terror när den är som bäst.
Stygga-Vargen (Anmäl)   1/8 2016
Gunnar Hansen är ikonisk som Leatherface. Skådespelarna i övrigt är fruktansvärt dåliga men har man bara överseende med detta så är det här en skräckfilm man sent lär glömma. Klassiker! (Åtminstone kultklassiker!)
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Motorsågsmassakern