Betyg idag: 1 915 Besökare idag: 9 522

Originaltitel: The Texas Chain Saw Massacre
Regissör:Tobe Hooper
Utgivningsår:1974

Om Motorsågsmassakern:

Sally och hennes kompisar besöker en släktings grav, vilken har blivit vandaliserad. De fortsätter sin resa, och tar senare upp en liftare. Han verkar inte vara alltför frisk psykiskt, och de ser till så att han ger sig av. Vännerna besöker den döde släktingens grav och gamla hus, och hittar senare en väg som leder till ett annat hus. Ett hus där familjemedlemmarna gärna överraskar sina gäster - inte minst med motorsåg
Se filmen på Plejmo

Regissör: Tobe Hooper
År: 1986
Genre: Komedi, Skräck
Motorsågsmassakern 2

Marilyn Burns, Gunnar Hansen, Allen Danziger, Paul A Partain, William Vail, Teri McMinn, Edwin Neal, Jim Siedow

Kim Henkel, Tobe Hooper

Thriller, Skräck, Mysterium

The Texas Chainsaw Massacre

Recension Motorsågsmassakern

- ray sätter betyg 5 och skriver:
När det gäller filmer med oförtjänt dåligt ryckte ligger Motorsågsmassakern högt på listan. Det är ju faktiskt en av de mest hatade filmerna i filmhistorien. Den är dock av minst lika många ansedd som en av de bästa skräckfilmerna genom tiderna, jag tillhör en av dem. Historien är lika enkel som den är effektiv. Fem ungdomar är på väg genom Texas härdade landskap, de ska besöka gravplatsen där...

Recension av Motorsågsmassakern - Läs hela!

Med i listor: Gore Galore, Jönköping filmfestival -07
Diskussioner om Motorsågsmassakern  (0 diskussioner)
Kommentarer om Motorsågsmassakern (635 st)
Solidus (Anmäl)   13:41 20/8
1974 blev startskottet för den moderna skräckfilmen och Tobe Hopper har lyckats skapa en mardrömslik atmosfär i sitt verk. ”The Texas Chain Saw Massacre” levererar psykiska påfrestningar och den obehagliga känslan är ständigt närvarande. Psykisk terror när den är som bäst.
Stygga-Vargen (Anmäl)   19:54 1/8
Gunnar Hansen är ikonisk som Leatherface. Skådespelarna i övrigt är fruktansvärt dåliga men har man bara överseende med detta så är det här en skräckfilm man sent lär glömma. Klassiker! (Åtminstone kultklassiker!)
oskarchucky (Anmäl)   04:04 10/3
Haha, jag minns när jag inte fick se den här för mina föräldrar, så jag såg den när dem inte var hemma.
Barneyk (Anmäl)   03:32 14/2
Filmen har verkligen sina brister och är vissa stunder bara skrikig och störig. Men den är otroligt stark i sina styrkor och känns så stilbildande och snygg att en stark trea är välförtjänt.
Mortiis (Anmäl)   11/11 2015
Lustigt sammanträffande att Gunnar Hansen dog samma dag som jag gjorde slag i saken och såg Motorsågsmassakern. Hans prestation som Leatherface kommer alltid förbli en av skräckhistoriens mest ikoniska. Filmen som sådan då? Jovars, det är en jävligt makaber film med riktigt krypande och äcklig stämning men en del av skådespelarna känns väl inte helt hundra. Sedan har jag ju blivit lite immun mot en del av klyschorna i filmen vilket på sätt och vis är orättvist då detta var minst sagt en banbrytande film när den kom tillika den första stora slasherfilmen. Definitivt en av de viktigaste milstolparna i skräckgenrens historia. Vem vet, jag kanske höjer mitt betyg till en fyra vid en omtitt?
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Motorsågsmassakern