Movie 43

Originaltitel: Movie 43
Regissör:Elizabeth Banks, Steven Brill, Steve Carr, Rusty Cundieff, James Duffy, Griffin Dunne, Peter Farrelly, Patrik Forsberg, Will Graham, James Gunn (II), Bob Odenkirk, Brett Ratner, Jonathan van Tulleken
Utgivningsår:2013

Om Movie 43:

En filmproducent som sett sina bästa dagar bestämmer sig för att göra en film av en avdankad skådis knäppa idéer. Vi följer hans försök att involvera de riktigt stora stjärnorna i hans sjuka manus. Fjorton historier, den ena mer skruvad än den andra, vävs samman i denna komedi.
Se filmen på Viaplay

Regissör: Josh Lawson
År: 2014
Genre: Drama, Komedi, Romantik
The Little Death

Dennis Quaid, Greg Kinnear, Kate Winslet, Hugh Jackman, Naomi Watts, Liev Schreiber, Anna Faris, Chris Pratt, Kieran Culkin, Emma Stone, Richard Gere, Justin Long, Jason Sudeikis, Uma Thurman, Halle Berry, Elizabeth Banks, Kristen Bell, Chloë Grace Moretz

Rocky Russo, Jeremy Sosenko, Ricky Blitt, Will Graham, Jack Kukoda, Matt Portenoy, Will Carlough, Jonathan van Tulleken, Elizabeth Shapiro, Patrik Forsberg, Olle Sarri, Jacob Fleisher, Greg Pritikin, James Gunn (II), Bob Odenkirk, Steve Baker

Komedi

Med i listor: Razzies
Diskussioner om Movie 43  (0 diskussioner)
Kommentarer om Movie 43 (74 st)
Christofer (Anmäl)   22/11 2018
Helt ofattbart att den här fått 4.3 på Imdb och 18 på Metacritic! Ett gäng stora namn gör här och var rejält kul insatser och jag har inte skrattat såhär mycket på länge. Visst, några filmer var inte så kul men på det hela taget är det nog det roligaste jag sett på väldigt länge. Vågar nog påstå att ett par sketcher är legendariska rent av och något jag kommer bära med mig en lång tid framöver.
deswhip (Anmäl)   29/4 2018
Filmen är till 95% meningslöst skräp! Obegripligt hur man har fått med alla dessa skådisar på den här usla filmidén, skådisarna gör för övrigt ett bra jobb. De sista 5 procenten är den sista kortfilmen om Beezel, den är faktiskt ganska bra.
Norpan0 (Anmäl)   11/10 2017
Suck! Började lite småroligt, men sen sjönk det rejält. Extremt grabbigt, dålig snuskhumor.
Brouhaha (Anmäl)   26/12 2016
Det är för det mesta riktigt dåligt, men med rollistan blir det ändå lite kul ibland.
wasteoftime (Anmäl)   4/12 2016
Jag har inte svårt att se att den här filmen tillkom precis så som den kommer till i filmen, för annars undrar jag hur den kom till. Vilken otrolig samling dynga. Mest undrar jag vad det är jag faktiskt sett, och önskar att jag hade lite bättre omdöme. 38,0 på SH-skalan.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Movie 43