Mr. Deeds

Originaltitel: Mr. Deeds
Regissör:Steven Brill
Utgivningsår:2002

Om Mr. Deeds:

Longfellow Deeds, som driver en liten pizzeria i en småstad, får en dag ett oväntat miljardarv från en avlägsen släkting. Förutom flera miljarder dollar inkluderar arvet ett stort mediebolag, ett amerikanskt footballag, ett basketlag och en privat helikopter. Plötsligt har Deeds allt som krävs för att lyckas i affärsvärlden. Frågan är om alla dessa pengar kommer att förändra Deeds lågmälda karaktär. Naturligtvis lurar även gäddorna i vassen som vill knycka pengarna från den godtrogne Deeds. I denna komedi lär vi oss att pengar kan förändra allt, men inte alla.

Titel: En gentleman kommer till stan
Originaltitel: Mr. Deeds Goes to Town
Regissör: Frank Capra
År: 1936
Genre: Komedi, Romantik
En gentleman kommer till stan
Titel: Jiddra inte med Zohan
Originaltitel: The Waterboy
Regissör: Frank Coraci
År: 1998
The Waterboy

Adam Sandler, Winona Ryder, John Turturro, Allen Covert, Peter Gallagher, Jared Harris, Erick Avari, Peter Dante, Conchata Ferrell, Harve Presnell, Steve Buscemi, J B Smoove, Brandon Molale, Aloma Wright, Walter Williamson, John McEnroe, Rob Schneider

Tim Herlihy

Komedi, Romantik

Recension Mr. Deeds

- Kiril sätter betyg 2 och skriver:
Adam Sandler är en skådespelare av samma slag som Meg Ryan. Dyker Sandler’s namn upp som huvudrollsinnehavare i en film, vet man i princip vad som väntar en - en naiv och småkorkad grabb med ett hett temperament men med ett hjärta av guld, hamnar hux flux i en situation han är ovan vid och ses som ett lätt villebråd för alla som vill sätta käppar i hjulen för honom. Men med hjälp av sunt förnuft och...

Recension av Mr. Deeds - Läs hela!

Diskussioner om Mr. Deeds  (0 diskussioner)
Kommentarer om Mr. Deeds (451 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   16/10 2017
ganska så kul
Stygga-Vargen (Anmäl)   4/10 2016
Tokrolig film med bra skådespelare. Lite överdriven är den ju men ändå väldigt bra.
wasteoftime (Anmäl)   15/9 2016
Kan ju helt klart vara Sandlers bästa film, även om jag har en bit kvar tills jag set alla. En av de många filmer jag verkligen inte trodde skulle hålla för en omtitt, men faktiskt, det gör den. Det är skönt att se en hel Sandler-film där han inte gör sin "roliga" röst, och faktiskt verkar försöka. John Turturro framförallt lyfter filmen. Det är roligt, trevligt, kanske lite väl ostigt på sina ställen, men det är ju en romantisk komedi, så det är ju att förvänta. Jag tycker gott och väl att den klarar sig upp på en trea, även om det inte är speciellt nära till någon fyra. Men en trea, ja, verkligen!
Sarakin76 (Anmäl)   19/8 2016
Etter litt medisin så kan jeg gi den -3 med god samvittighet.
deswhip (Anmäl)   24/7 2016
Det är Adam Sandler stuk rätt igenom. Så gillar man Adam Sandler är filmen bra.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Mr. Deeds