Mr. Jones

Originaltitel: Mr. Jones
Regissör:Agnieszka Holland
Utgivningsår:2019

Om Mr. Jones:

1933 är den unge walesiska reportern Gareth Jones på mångas läppar efter att som en av få lyckats ha fått en intervju med Adolf Hitler. För sin nästa artikel behöver han nästla sig in i Sovjet för att försöka lista ut hur kommuniststaten lyckats med den snabba modernisering av landet och upprustningen av armén. Ambitionen är att få en intervju med Stalin, men färden för honom istället olovandes vidare till Ukraina. Under mardrömsliknande former blir han vittne till svaret på Sovjets växande framgång när han ser hur ryska soldater med våld länsar landet på alla sina grödor, med miljoner svältande människor till följd. Samtidigt är ryssarna Gareth på spåren och kommer göra allt i sin makt för att hindra den fasansfulla sanningen att spridas…

James Norton, Vanessa Kirby, Peter Sarsgaard, Joseph Mawle, Kenneth Cranham, Fenella Woolgar, Michalina Olszanska, Beata Poźniak, Celyn Jones, Julian Lewis Jones, Richard Elfyn, Jane How, Krzysztof Pieczynski

Andrea Chalupa

Drama, Thriller, Biografi

Polen, Storbritannien, Ukraina
Diskussioner om Mr. Jones  (0 diskussioner)
Kommentarer om Mr. Jones (0 st)
Skriv den första kommentaren till denna film.