Mrs. Stones vårkänslor

Originaltitel: The Roman Spring of Mrs. Stone
Regissör:Robert Allan Ackerman
Utgivningsår:2003

Om Mrs. Stones vårkänslor:

Karen Stone är en dalande Broadwaystjärna som både kritiker och publik sagt är för gammal för rollen som Julia. När den som väntat blir en flopp bestämmer sig Karen och hennes rike man Tom för att koppla av med en resa till Rom - när Tom plötsligt dör i en hjärtattack. Karen beslutar sig ändå för att stanna i Rom där hon hyr en flott lägenhet. En gammal grevinna börjar snart introducera henne för en rad unga, vackra män, men Karen inser att de bara är ute efter hennes pengar. Men när hon presenteras för den unge Paolo börjar hon tappa kontrollen över sina känslor. Hennes hjärna säger åt henne att det aldrig kan gå väl, men denna gång tar hennes hjärta överhanden.

Helen Mirren, Anne Bancroft, Brian Dennehy, Olivier Martinez, Roger Allam, Victor Alfieri, Suzanne Bertish

Drama

Med i listor: Tennessee Williams
Filmnummer: 19883
Diskussioner om Mrs. Stones vårkänslor  (0 diskussioner)
Kommentarer om Mrs. Stones vårkänslor (8 st)
Edithea (Anmäl)   9/3 2009
Inga vidare personporträtt. Snarare harlequin-dynga vilket säkerligen inte gör Williams någon större rättvisa. Den borde ha varit sexigare, mer vågad och mindre läspande.
Zipper (Anmäl)   8/3 2009
Dåligt utförd. Den hade förmodligen kunnat göras bättre med en bättre regissör, för det är inget fel på grundhistorien egentligen. Oliver Martinez är dessutom en hemsk skådespelare, och att sätta honom tillsammans med Mirren är ingen annat än ett skämt. En Ken-docka hade gjort det bättre.
fridalala (Anmäl)   12/1 2009
Helen Mirren är fantastisk som alltid och fotot och kläderna är fina men ändå är det något som jag inte gillar. Förmodligen är Oliver Martinez den stora boven i dramat. Han var riktigt usel och kändes falsk. Slutet kunde dessutom ha varit annorlunda. Men som sagt höjer Helen Mirren filmen tillsammans med fotot och kläderna. Sevärd men inget mer.
jonbo (Anmäl)   19/1 2008
Filmen blir nästan helt förstörd av en totalt genomrutten Olivier Martinez. Synd för både Helen Mirren och Anne Bancroft är stabila skådespelerskor.
Gerrard Olo (Anmäl)   10/8 2007
Helen Mirren är bra....slutet är dåååååååååligt!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Mrs. Stones vårkänslor