Mulan

Originaltitel: Hua Mulan
Regissör:Jingle Ma
Utgivningsår:2009

Om Mulan:

När den unga flickan Mulans gamle, sjuke far kallas in till kriget bestämmer hon sig för att ta hans plats i den kejserliga armén.

Titel: Lady General Hua Mu Lan
Regissör: Tony Bancroft, Barry Cook
År: 1998
Genre: Komedi, Familjefilm, Äventyr
Mulan

Sun Zhou, Zhao Wei, Yu Rongguang, Chen Kun, Hu Jun, Jaycee Chan, Xu Jiao, Liu Yuxin

Zhang Ting

Drama, Romantik, Äventyr

Kina, USA
Diskussioner om Mulan  (0 diskussioner)
Kommentarer om Mulan (8 st)
Hindsight (Anmäl)   27/8 2012
Helt klart en av de bättre periodrullarna jag sett från Kina, en genre jag vanligtvis inte är alltför förtjust i
averin (Anmäl)   26/1 2012
Vicki Zhao Wei alltid lika bra men filmen räcker ändå inte till en 4a, men nästan.
Robkiller (Anmäl)   14/9 2011
Berättelsen om den kinesiska kvinnliga generalen Hua Mulan. Rätt långsam med dramatisk musik. Krigsscenerna hade väl kunnat vara bättre och tempot något högre så hade det blivit bättre, men den var helt ok. Den blir aldrig direkt spännande dock, vilket den faller lite på och det blir aldrig någon intressant konflikt mellan de olika sidorna i kriget när det känns lite som om båda har rätt... men den är troligtvis mer realistisk än de flesta ensidiga krigsfilmer.
kirderf (Anmäl)   17/8 2010
Nästan en 4a. ska kolla på den igen lite senare när den fått sjunka in lite. mycket bättre en den tecknade i alla fall. längre med mer innehåll fast skulle velat haft lite mer endå.
HerrNenne (Anmäl)   12/8 2010
En bra film som dock inte tar tillvara på historian tillräckligt hela tiden, men en bra film. Men visst stör det lite att Mulan faktiskt varken ser ut eller låter som en man.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Mulan