Mulberry Street

Originaltitel: Mulberry Street
Regissör:Jim Mickle
Utgivningsår:2006

Om Mulberry Street:

Stadsmänniskor och råttor har alltid levt sida vid sida. Vi ser dem inte och ofta låtsas vi som att dom inte finns. Men det gör dom. I ”Mulberry Street” gör en virusinfektion så att stora delar av New Yorks befolkning förvandlas till blodtörstiga gnagare som inget hellre vill än att sätta tänderna i lite delikat människokött.

Titel: The Last Winter
Originaltitel: Dickson Greeting
Regissör: William K L Dickson
År: 1891
Dickson Greeting

Kim Blair, Nick Damici, Ron Brice, Bo Corre, Javier Picayo, Tim House, Larry Fleischman, Antone Pagan, John Hoyt

Jim Mickle, Nick Damici

Thriller, Skräck, Science Fiction

Med i listor: Råttor, Stockholm XVII - Twilight Zone
Diskussioner om Mulberry Street  (0 diskussioner)
Kommentarer om Mulberry Street (21 st)
cannibalrice (Anmäl)   24/4 2016
Jag hade helt glömt bort den här filmen tills den dök upp på mina rekommendationslistor. Inte någon höjdare med andra ord.
Gordyal (Anmäl)   5/3 2016
Rätt så okonventionell rulle, som inledningsvis drar lite åt dogma- och diskbänkshållet. Det är grått, det är osminkat, det är handkamera och det är trasiga människor i sunkiga förhållanden. Men det finns även någon sorts budgetkompenserande "konstnärlighet" som känns väldigt pretentiös. Sedan glider det över till någon sorts "zombie"-action (observera citationstecknen runt ordet zombie). De lyckas klart bättre med det senare än med det förra. (8/15)
Bumbi78 (Anmäl)   19/6 2014
Hade hört mycket positivt om den och genren är alltid lockande. Men det är en skräckfilm styrd av snäv budget vilket påverkar den mer än vad som var nyttigt. Kornigt foto med dassigt färgfilter och lite småklaustrofiskt, men det lyfte aldrig.
TheHorrorfan (Anmäl)   14/5 2013
Började riktigt dåligt, men efter sisådär en halvtimme så blir den bra. Håller med om att det blir väldigt rörigt vid vissa tillfällen, men annars så är det en underhållande B-film.
amam (Anmäl)   30/1 2011
För att vara en lågbudget indiefilm så var den inte så illa. Synd att den hoppade runt lite väl mycket bland karaktärerna bara.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Mulberry Street