Mumiens kyss

Originaltitel: Trance
Regissör:Michael Almereyda
Utgivningsår:1998

Om Mumiens kyss:

Jim och Nora lever ett sorglöst liv i New York under alkoholens inflytande tillsammans med deras son. När Nora börjar hemsökas av hemska minnesbilder från det förflutna bestämmer de sig för att åka och hälsa på Noras familj hemma på Irland. Där träffar de Noras senildementa mormor, den föräldralösa flickan Alice samt Noras blinda morbror Bill som förvarar de mumifierade kvarlevorna av en druidhäxa från järnåldern i källaren. Det dröjer naturligtvis inte länge förrän mumien vaknar.

Christopher Walken, Alison Elliott, Jared Harris, Rachel O'Rourke, Lois Smith, Sinead Dolan, Raina Feig

Michael Almereyda

Skräck

The Eternal, Kiss of the Mummy

Med i listor: Mumier
Diskussioner om Mumiens kyss  (0 diskussioner)
Kommentarer om Mumiens kyss (9 st)
alexis_flohr (Anmäl)   6/8 2008
Vill se-listan pga: Christopher Walken i Mumiefilm hahahahaha! Måste se!
Neuros (Anmäl)   19/11 2005
Dålig och seg, saknar något som håller en intresserad. Dock inte helt hemskt gjord.
W.Andersson (Anmäl)   5/9 2005
walken räddar detta spektakel..
ve-go-go (Anmäl)   4/7 2005
lite svår att betygsätta. är ju lite släpig emellanåt, men samtidigt så är den rätt speciell. inte som vilken film som helst. och att ungen tar en cigg själv i slutscenen är lite charmigt.
sindie (Anmäl)   4/7 2005
för att den var så schysst weird.. och för all sprit och ciggaretter.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Mumiens kyss