Murder Mystery

Originaltitel: Murder Mystery
Regissör:Kyle Newacheck
Utgivningsår:2019

Om Murder Mystery:

Under en efterlängtad resa till Europa tvingas en New York-polis och hans fru – som är frisör – att lösa ett förbryllande mord på en lyxyacht som tillhör en miljardär.

Adam Sandler, Jennifer Aniston, Luke Evans, Gemma Arterton, Adeel Akhtar, Luis Gerardo Méndez, David Walliams, John Kani, Shioli Kutsuna, Ólafur Darri Ólafsson, Erik Griffin, Molly McNearney, Dany Boon, Terence Stamp, Sufe Bradshaw, Nicole Randall Johnson

James Vanderbilt

Komedi, Action, Romantik, Mysterium

Med i listor: Medlemmarnas mest betygsatta just nu, Medlemmarnas senast betygsatta nya filmer
Diskussioner om Murder Mystery  (0 diskussioner)
Kommentarer om Murder Mystery (13 st)
Misslovemovie (Anmäl)   23:20 21/7
Jag skrattade mycket och ofta är glad att det fortfarande görs tramsiga komedier som behövs i dagens läge.
Krille80 (Anmäl)   23:29 9/7
Då jag tyckte så mycket om Adam Sandler och hans filmer under mina yngre år så kommer det nog alltid finnas något som drar mig även mot hans nya produktioner. Här försöker han på sig en "Whodunnit", vilket är en genre jag älskar. Många delar fungerar och han får till en helt OK "Whodunnit-känsla". Tyvärr brister det ordentligt på den viktigaste punkten. I en "Whodunnit" så vill man följa resan mot lösningen med karismatiska och sevärda huvudkaraktärer. Sandler och Aniston är fel för uppgiften.
Albion (Anmäl)   00:43 9/7
Ytterst lättsam underhållning på sin höjd och i stort sett mest trams. Inte mycket att fästa några större förhoppningar kring. Betyget blir en 2;a
BarryHero (Anmäl)   21:08 4/7
Genomsnittlig som komedi och genomsnittlig som deckare. Sandler spelar den roll han alltid gor. Fungerar dock hyfsat som tidsfordriv om man inte forvantar sig nat spektakulart.
Barneyk (Anmäl)   14:53 4/7
Rätt stor besvikelse, jag hade hört ganska gott om den och idén tilltalar mig verkligen. Sandler är väldigt ojämn men ofta någon jag uppskattar och Aniston är ofta bra. Men redan från början när karaktärerna etableras så gillar jag dom inte alls, framförallt inte Sandlers karaktär. Han är mest bara störig och allmänt tycker jag deras relation är så jävla tröttsam och hela upplägget för det känns förlegat. Jag gillar tanken på hur dom leker lite med deckar-klyschor men dom gör liksom ingenting vettigt med det. Filmen känns aldrig det minsta klurig. Nä, en svag tvåa blir det bara.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Murder Mystery