Betyg idag: 1 686 Besökare idag: 6 810

Originaltitel: Murder on the Orient Express
Regissör:Kenneth Branagh
Utgivningsår:2017

Om Mordet på Orientexpressen:

Den kända belgiska detektiven Hercule Poirot utreder ett mord på en rik amerikan som skett ombord på Orientexpressen.

Titel: Inspector Bellamy
Regissör: Sidney Lumet
År: 1974
Genre: Drama, Kriminalare, Thriller, Mysterium
Mordet på Orientexpressen

Tom Bateman, Kenneth Branagh, Penélope Cruz, Willem Dafoe, Judi Dench, Johnny Depp, Josh Gad, Derek Jacobi, Leslie Odom Jr, Michelle Pfeiffer, Daisy Ridley, Marwan Kenzari, Olivia Colman, Lucy Boynton, Manuel Garcia-Rulfo, Sergej Polunin, Miranda Raison

Michael Green

Drama, Kriminalare, Mysterium

Frankrike, Kanada, Malta, Nya Zeeland, Storbritannien, USA
Med i listor: Hercule Poirot, Medlemmarnas mest betygsatta just nu
Diskussioner om Mordet på Orientexpressen  (0 diskussioner)
Kommentarer om Mordet på Orientexpressen (28 st)
Halofreak92swe (Anmäl)   17:03 21/2
Nja, inte riktigt min typ av film. Händer för lite. Schysst cast dock, fina miljöer etc.
Bomkia (Anmäl)   21:34 19/2
70-tals-filmen är klart bättre, men jag myser ner mig lite med Branagh och det funkar ganska bra det också. 3-
Manko (Anmäl)   12:12 12/2
Kul att någon fortfarande är villig att göra sådana här filmer, som inte är direkt för TV. Tyvärr är den inte så underhållande. Trots det vackra tåget och duktiga skådespelare så känns det rätt platt. Dessutom hjälper det inte att upplösningen är en av Agatha Christies mest krystade. Även i de bättre filmatiseringarna så har det alltid varit ordentligt minus. Hoppas dock på att fler vågar satsa på den här sorters filmer i framtiden.
Björkman (Anmäl)   15:32 11/2
Börjar riktigt lovande, men tappar sedan det mesta allteftersom och det blir inte alls så spännande som det skulle kunna ha blivit. Det saknas en mörkare underton, det blir liksom lite för småtrevligt. Och den riktigt starka skådespelarensemblen utnyttjas inte alls till fullo. Störst plus blir det för de snygga, tidsenliga miljöerna, kläder och dylikt. Sammantaget är filmen ett helt okej tidsfördriv, men inte mycket mer än så.
Barneyk (Anmäl)   23:17 10/2
Branagh känns inte rätt i rollen som Poirot och han blir liksom inte sådär mysrolig. Filmen saknar också nästan helt spänning och det kanske bitvis beror på att jag redan innan vet hur det ligger till men det blir mest en väldigt snygg yta. En yta som trots att den är otroligt snygg inte lyckas förmedla den där episkt filmiska känslan det borde ge. Istället blir det lite plastigt och jag får verkligen ingen känsla alls för att dom skulle vara fast i den där snön utan det känns mest som en studio. Nu låter jag väldigt negativ men det är för att jag tycker det här BORDE varit så mycket bättre än det är, det är en stark tvåa och jag funderade lite på trean rent av men nej, det är ganska bra, men inte mer än så.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Mordet på Orientexpressen