Murderball

Originaltitel: Murderball
Regissör:Henry Alex Rubin, Dana Adam Shapiro
Utgivningsår:2005

Om Murderball:

En dokumentär om rullstolsburna män som spelar en variant av rugby. Filmen handlar både om sporten i sig och människorna som utövar den.
Se filmen på CDON

Regissör: Jim Sheridan
År: 1990
Det gröna fältet

Dokumentär

Diskussioner om Murderball  (0 diskussioner)
Kommentarer om Murderball (72 st)
DiMMU BoRGiR (Anmäl)   27/12 2014
Intressanta mänskliga porträtt där få framställs särskilt positivt eller sympatiskt. Det ger en extra styrka och trovärdighet till historien. Givetvis är sporten i sig sekundär i det hela, men jag saknar ändå mer intresse och förståelse för den biten.
Krille80 (Anmäl)   25/11 2014
En sannerligen härligt berättad dokumentär där vi tilläts släppas in i några människors inspirerande liv där motgång har blivit till framgång. Det är sanslöst underhållande och jag vill ge den så högt betyg jag bara kan men det finns något som saknas. Jag saknar ett budskap och en tydligt markering om vad filmskaparna vill med denna dokumentär. 3+
AlbinWesley (Anmäl)   1/6 2014
Är inte alls så förtjust som majoriteten verkar va. Nej jag kan nog inte ens förmå mig att sätta trea, för jag känner inte att jag fick ut nåt av den. Även om det är kompetent utfört då.
Bumsi (Anmäl)   6/5 2014
Berättar om en obskyr sport på ett bra sätt
Rune2000 (Anmäl)   18/3 2013
Kände mig inte alls trygg när jag först såg "MTV Films"-logotypen i början av filmen men som tur kändes inte handkameras "reality"-stil, som filmen var filmad i, särskild påtaglig. Tvärtom så upplevde jag att denna filmupplevelse som en mycket engagerande och intressant. Jag kan verkligen rekommendera "Murderball" till alla människor som vill bredda sina vyer.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Murderball