Betyg idag: 1 201 Besökare idag: 5 291

Originaltitel: My Friend Dahmer
Regissör:Marc Meyers
Utgivningsår:2017

Om My Friend Dahmer :

Innan Jeffrey Dahmer blev en ökänd seriemördare var han en blyg, alkoholiserad tonåring som inte riktigt passade in. Detta är den sanna historien om Jeffrey Dahmer och hans tid i high school. Baserad på serieromanen av Derf Backderf.

Ross Lynch, Anne Heche, Dallas Roberts, Alex Wolff, Tommy Nelson, Vincent Kartheiser, Harrison Holzer, Miles Robbins, Cameron McKendry, Christopher Mele, Dave Sorboro, Liam Koeth, Maryanne Nagel, Katie Stottlemire, Dontez James, Nancy Telzerow

Marc Meyers

Drama, Skräck, Biografi

Diskussioner om My Friend Dahmer  (0 diskussioner)
Kommentarer om My Friend Dahmer (16 st)
fridenpaden (Anmäl)   21:43 8/1
Filmen är väl endast en svag trea pga att vi som tittare vet vem Dahmer var och vad han kommer att göra framöver. Någon som inte vet vem Dahmer var och inte heller skulle få de avslutande texterna i filmen skulle säkert tycka filmen var ganska ointressant.
Murvel48 (Anmäl)   29/11 2018
En seriemördares high school-tid var alltså helt ointressant - dessutom platt och fragmentariskt skildrad. Och bara för att det utspelar sig på 70-talet behöver väl filmen inte se ut som om den är inspelad på 70-talet. Naa, jag hade nog hellre sett en film om hsns mord...
Bumbi78 (Anmäl)   18/9 2018
Ett bra drama om en person som antagligen alltid kommer fascinera. Tidsbilden är snygg och killen som spelar Dahmer gör det väldigt bra. Egentligen inget att klaga på, men eftersom man redan vet vad som komma skall satt iaf jag och väntade på den naturliga utvecklingen hos honom. Väntar man sig en snaskig historia blir man nog dock besviken.
Supernaut (Anmäl)   8/9 2018
Helt okej men tappar egentligen allt som gör boken så otroligt bra
ninjataxen (Anmäl)   29/7 2018
Filmen hade med rätt teman, men är alltför ren och lyckas inte fånga eller visa hur skadad Dahmer faktiskt var...
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till My Friend Dahmer