My Friend Dahmer

Originaltitel: My Friend Dahmer
Regissör:Marc Meyers
Utgivningsår:2017

Om My Friend Dahmer :

Innan Jeffrey Dahmer blev en ökänd seriemördare var han en blyg, alkoholiserad tonåring som inte riktigt passade in. Detta är den sanna historien om Jeffrey Dahmer och hans tid i high school. Baserad på serieromanen av Derf Backderf.

Ross Lynch, Anne Heche, Dallas Roberts, Alex Wolff, Tommy Nelson, Vincent Kartheiser, Harrison Holzer, Miles Robbins, Cameron McKendry, Christopher Mele, Dave Sorboro, Liam Koeth, Maryanne Nagel, Katie Stottlemire, Dontez James, Nancy Telzerow

Marc Meyers

Drama, Skräck, Biografi

Diskussioner om My Friend Dahmer  (0 diskussioner)
Kommentarer om My Friend Dahmer (14 st)
Bumbi78 (Anmäl)   23:39 18/9
Ett bra drama om en person som antagligen alltid kommer fascinera. Tidsbilden är snygg och killen som spelar Dahmer gör det väldigt bra. Egentligen inget att klaga på, men eftersom man redan vet vad som komma skall satt iaf jag och väntade på den naturliga utvecklingen hos honom. Väntar man sig en snaskig historia blir man nog dock besviken.
Supernaut (Anmäl)   00:34 8/9
Helt okej men tappar egentligen allt som gör boken så otroligt bra
ninjataxen (Anmäl)   22:40 29/7
Filmen hade med rätt teman, men är alltför ren och lyckas inte fånga eller visa hur skadad Dahmer faktiskt var...
sparriskrigarn (Anmäl)   10:31 20/5
Inte alls så dålig som man förväntar sig. Nedanstående kommentarer sammanfattar väl.
supermancover (Anmäl)   23:57 2/5
Den är liksom inte alls dålig, men...inte heller jättebra? Jag hade gärna haft mer underlag för hur han senare i livet blev kannibal exempelvis. Ross Lynch gör en väldigt bra insats, så det är iallafall inte alls han som drar ner det, utan snarare är den kanske lite svagt regisserad. En vanlig trea. Hade kunnat bli en bra fyra med bättre regi.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till My Friend Dahmer