My Friend Dahmer

Originaltitel: My Friend Dahmer
Regissör:Marc Meyers
Utgivningsår:2017

Om My Friend Dahmer :

Innan Jeffrey Dahmer blev en ökänd seriemördare var han en blyg, alkoholiserad tonåring som inte riktigt passade in. Detta är den sanna historien om Jeffrey Dahmer och hans tid i high school. Baserad på romanen av Derf Backderf.

Ross Lynch, Anne Heche, Dallas Roberts, Alex Wolff, Tommy Nelson, Vincent Kartheiser, Harrison Holzer, Miles Robbins, Cameron McKendry, Christopher Mele, Dave Sorboro, Liam Koeth, Maryanne Nagel, Katie Stottlemire, Dontez James, Nancy Telzerow

Marc Meyers

Drama, Skräck, Biografi

Med i listor: Medlemmarnas senast betygsatta nya filmer
Diskussioner om My Friend Dahmer  (0 diskussioner)
Kommentarer om My Friend Dahmer (9 st)
Stygga-Vargen (Anmäl)   15:24 24/4
Väldigt intressant och välgjord film med bra skådespelare.
Lotso (Anmäl)   21:14 13/4
I sin helhet är My Friend Dahmer en hyfsad film i det stora hela. Den är inte dåligt gjord, men det hade behövts en vassare regissör till projektet. Manuset är inget fel på, men vi får aldrig riktigt grepp om vem Jeffrey Dahmer var som person i yngre dagar som ledde till morden. Ross Lynch levererar dock en trovärdig insats och är helt klart filmens största behållning. Hade det inte varit baserad på en sann historia hade jag förlåtit filmen mer, men nu inträffade det på riktigt. Och i efterhand känner jag inte att jag lärt mig något nytt om Dahmer som person efter en Wikipedia läsning.
vonadel (Anmäl)   13:17 12/4
Känner ungefär som flera andra här. Lovande, men sen blir det liksom inte mer. Det är något som saknas, fast ändå sevärd. Blev mest sugen Backderfs serier. :) 6/10
Haenskii (Anmäl)   11:38 12/4
I slutändan en ganska intetsägande film, varken bra eller dålig.
haajen (Anmäl)   13:15 7/3
Inte dum alls, obehaglig och välspelad men också lite i tunnaste laget. Bränner till rejält mot slutet fram tills dess lite enahanda.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till My Friend Dahmer
Se filmen