Betyg idag: 1 049 Besökare idag: 4 748

Originaltitel: My Name Is Khan
Regissör:Karan Johar
Utgivningsår:2010

Om My Name Is Khan:

Rizwan Khan, en muslim från Borivali i Mumbai, lider av Aspergers syndrom. Den vuxna Rizwan gifter sig med en hinduisk ensamstående mamma, Mandira, i San Francisco. Efter 11 september blir Rizwan kvarhållen av myndigheter på Los Angeles flygplats som misstar hans handikapp för misstänkt beteende.

Titel: Rain Man
Regissör: Ben Lewin
År: 2017
Genre: Drama, Komedi
Please Stand By

Shahrukh Khan, Kajol, Yuvaan Makaar, Jennifer Echols, Adrian Kali Turner, Navneet Nishan, Tanay Chheda, Jimmy Shergill, Parvin Dabas, Sheetal Menon, Zarina Wahab, Sonya Jehan, Arjun Mathur, Pallavi Sharda, Sugandha Garg, Katie A Keane, Kenton Duty

Shibani Bathija, Niranjan Iyengar

Drama, Romantik

Khan

Indien
Diskussioner om My Name Is Khan  (0 diskussioner)
Kommentarer om My Name Is Khan (80 st)
Sture Stenhög (Anmäl)   04:42 2/6
Uselt på alla tänkbara plan. Manuset måste vara skrivet av en tolvåring, och antagligen en ovanligt enfaldig sådan också. Tidigt i filmen deklarerar en av karaktärerna att det bra finns två sorters människor här i världen, goda och onda. Redan där summeras det mesta som är fel med den här filmen, det är ett bra exempel på dess fallenhet för att bara säga rakt ut allt som den vill ha sagt, men framför allt illustrerar det tydligt att det här är en film för folk som vill att världen ska vara enkel och som inte klarar av att hantera nyanser. Långa stunder känns det som att man kollar på en parodi på en överdrivet predikande budskapsfilm, och det som ska vara filmens mest tragiska händelse fick mig att skratta rakt ut, och det är kanske inte den effekt man vill ha. Jag skulle hemskt gärna ha velat vara med när de enades om att fotbollsincidenten var en bra idé. Vidare är Shah Rukh Khan osannolikt usel, och scenen där ungen börjar sjunga i kyrkan fick mig att kräkas lite genom näsan. Humorn är dessutom totalbedrövlig rakt igenom. Kort sagt det sämsta jag har sett på väldigt länge
Filmfantast86 (Anmäl)   22/10 2017
Bra men som vanligt väldigt sterotypiskt när det gäller bilden av asperger.
Captain Awesome (Anmäl)   4/4 2017
Nu var det över ett år sedan jag skrev på sidan och tänkte ändå att nu är det dags, dags att rannsaka minnet efter det sämsta jag sett under den här tiden. My Name Is Khan sticker ut som en getingadd i ögat. Vilket härke! Släpa in härket, bara! Lägg det på spisen så alla får se! Tänk dig en indisk Forrest Gump som ska trycka på samma känsloknappar och vars hela poäng är att bevisa att den här människan minsann är godhjärtad trots att han lider av aspbergers. Långdragen kamp mot kväljningarna blir det, 165 minuter härkefilm!
Stygga-Vargen (Anmäl)   22/10 2016
Väldigt bra film med väldigt bra skådespelare.
oliver_twistor (Anmäl)   5/4 2014
Fantastisk film.