Betyg idag: 1 624 Besökare idag: 5 803

Originaltitel: My Name Is Khan
Regissör:Karan Johar
Utgivningsår:2010

Om My Name Is Khan:

Rizwan Khan, en muslim från Borivali i Mumbai, lider av Aspergers syndrom. Den vuxna Rizwan gifter sig med en hinduisk ensamstående mamma, Mandira, i San Francisco. Efter 11 september blir Rizwan kvarhållen av myndigheter på LAX som misstar hans handikapp för "misstänkt" beteende.

Titel: Rain Man
Originaltitel: The Blind Side
Regissör: John Lee Hancock
År: 2009
The Blind Side

Shahrukh Khan, Kajol, Yuvaan Makaar, Jennifer Echols, Adrian Kali Turner, Navneet Nishan, Tanay Chheda, Jimmy Shergill, Parvin Dabas, Sheetal Menon, Zarina Wahab, Sonya Jehan, Arjun Mathur, Pallavi Sharda, Sugandha Garg

Shibani Bathija, Niranjan Iyengar

Drama, Romantik

Khan

Indien
Diskussioner om My Name Is Khan  (0 diskussioner)
Kommentarer om My Name Is Khan (79 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   18:28 22/10
Bra men som vanligt väldigt sterotypiskt när det gäller bilden av asperger.
Captain Awesome (Anmäl)   13:19 4/4
Nu var det över ett år sedan jag skrev på sidan och tänkte ändå att nu är det dags, dags att rannsaka minnet efter det sämsta jag sett under den här tiden. My Name Is Khan sticker ut som en getingadd i ögat. Vilket härke! Släpa in härket, bara! Lägg det på spisen så alla får se! Tänk dig en indisk Forrest Gump som ska trycka på samma känsloknappar och vars hela poäng är att bevisa att den här människan minsann är godhjärtad trots att han lider av aspbergers. Långdragen kamp mot kväljningarna blir det, 165 minuter härkefilm!
Stygga-Vargen (Anmäl)   22/10 2016
Väldigt bra film med väldigt bra skådespelare.
oliver_twistor (Anmäl)   5/4 2014
Fantastisk film.
Vitorovic (Anmäl)   24/3 2014
Trots att den logiska vägen dit är lite för tunn så gillar jag budskapet och det känslomässiga balansen i filmen. En Boliwood blandning mellan Rain Man och Forest Gump..
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till My Name Is Khan