My Own Man

Originaltitel: My Own Man
Regissör:David Sampliner
Utgivningsår:2014

Om My Own Man:

Filmskaparen David Sampliner är 40 år gammal men känner sig fortfarande inte som en man. Inte som en riktig man i alla fall. När hans fru blir gravid med en son djupnar Davids otrygghet i mansrollen. Hur ska han kunna uppfostra sin son till mandom när han känner sig så främmande från sin egen? Denna fråga leder honom på ett letande efter manligheten som tar honom från röstlektioner, en mansgrupp, hjortjakt och slutligen tillbaka till sin egen pappa.
Se filmen på Netflix

David Sampliner

Dokumentär

Diskussioner om My Own Man  (0 diskussioner)
Kommentarer om My Own Man (3 st)
amotherscrime (Anmäl)   12/12 2017
Börjar ju väldigt svagt. När filmskaparen fortfarande upphöjer "manlighet" som något som är det ultimata som man ska vara. Utgångspunkten är ju att han är en feminin nörd som strävar efter att bli mer manlig. Vilket är helt fel sätt att hantera detta problem på. Men filmen lyckas ändå bli intressant, men på grund av hans relation till sin pappa. Sen känner jag att till slut så gör inte att filmen gör sitt jobb, helt enkelt.
AlbinWesley (Anmäl)   15/11 2016
Mot slutet blir den fin, med barnet, men jag hakar upp mig rätt mycket på allt snack om manlighet - inte en gång ställs frågan vad manlighet ens innebär eller varför?
Salvation_Mind (Anmäl)   27/3 2015
Bra gjord på sätt o vis, men samtidigt väldigt tjatig och för sluten. Väldigt personlig då bara personer i hans närhet talar om manlighet, som för min del är ett minus. Inga experter eller professorer intervjuades t.ex.