My Son, My Son, What Have Ye Done

Originaltitel: My Son, My Son, What Have Ye Done
Regissör:Werner Herzog
Utgivningsår:2009

Om My Son, My Son, What Have Ye Done:

En man upplever mystiska saker vilket leder till att han mördar sin mor med ett svärd. Inspirerad av en sann historia.

Titel: Killer Joe
Regissör: Abel Ferrara
År: 1995
Genre: Drama, Skräck
The Addiction

Michael Shannon, Willem Dafoe, Chloë Sevigny, Udo Kier, Michael Peña, Grace Zabriskie, Brad Dourif, Irma P Hall, Loretta Devine, Candice Coke, Gabriel Pimentel

Werner Herzog, Herbert Golder

Drama

Tyskland, USA
Diskussioner om My Son, My Son, What Have Ye Done  (0 diskussioner)
Kommentarer om My Son, My Son, What Have Ye Done (37 st)
KyLLo (Anmäl)   19:04 5/2
Filmen handlar inte specifikt om mordet på modern, även om det anknyter till händelserna. Istället är det filmat som en fritagningssituation med tillbakablickar, där man med tiden lär känna mannen bättre. Inte helt seriös, men inte heller så lättsam som en komedi. David Lynch var exekutiv producent, men det är ju Herzogs och Golders film. Stabil och välspelad.
Roddy (Anmäl)   2/8 2016
För lite av Werner Herzog, för lite David Lynch, samtidigt förmycket av båda 2.... Ett dåligt samarbete där de 2 tar ut varandra....
Dele (Anmäl)   21/3 2016
Ganska stel och introvert film som varken skapar intresse eller stämning.
todape (Anmäl)   11/5 2015
Lynch må vara med och producera filmen, men förvänta er ingen stämning i klass med vad Lynch brukar leverera. Det är Herzog som sätter sin prägel på denna film som dess regissör. En stel och tråkig film. Utdragen utan att vara intressant. Trots bra skådespelare lyckas filmen inte övertyga. Ett bottennapp. 2/10
thegreatnausea (Anmäl)   10/11 2013
Bitvis strålande. Shannon är fantastisk som vanligt.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till My Son, My Son, What Have Ye Done