My Wife is a Gangster 2

Originaltitel: Jopok manura 2: Dolaon jeonseol
Regissör:Jeong Heung-sun
Utgivningsår:2003

Om My Wife is a Gangster 2:

Eun-jin faller från ett hustak i en fight i början av filmen. Hon tappar minnet och tas om hand av Jae-cheol som har en restaurang. Där lever hon i två år utan att komma ihåg sitt förflutna. Området där Jae-cheols restaurang ligger håller på att köpas upp av ett maffiagäng, Eun-jins gamla ärkerivaler, som vill bygga en ny stor galleria i området.

Titel: My Wife is a Gangster
Regissör: Ulu Grosbard
År: 1981
Genre: Drama, Kriminalare
Avslöjandet

Shin Eun-kyung, Park Jun-gyu, Jang Se-jin, Lee Won-jong, Choi Eun-ju, Zhang Ziyi

Choi Hae-cheol, Jeong Heung-sun

Komedi, Action

Min fru är en gangster 2

Sydkorea
Filmnummer: 20746
Diskussioner om My Wife is a Gangster 2  (0 diskussioner)
Kommentarer om My Wife is a Gangster 2 (13 st)
LTT86 (Anmäl)   19/8 2013
Det här är uppföljare till första filmen? Den har ingenting med det första filmen att göra, kunde ha blivit kallat för vad som helst och ändå hade det funka. Det enda positiva jag kan tänka mig är att Shin Eun-kyung är tillbaka från första filmen, men hennes karaktär är så annorlunda att man känner inte igen henne. Man tror att det är en helt och hållet annan person.
Tenchi (Anmäl)   8/7 2010
Sämre än första, men inledningen är bra. Tyvärr för mycket skum humor för min smak.
SLL (Anmäl)   3/3 2008
Inte lika bra som den första filmen men bra nära är det. Handlingen är på det hela lika bra och har en härlig blandning av det som den flörsta filmen erbjuder.
Cumlin (Anmäl)   8/2 2008
Lite bättre än ettan men håller ändå inte riktigt. Kul att man för en gång skull får se lite bekanta ansikten från första filmen vilket många andra uppföljare brukar sakna. Bra för att vara en uppföljare, en stark trea.
uCj (Anmäl)   20/3 2007
Ah, jag tänkte väl att det var Ziyi Zhang som dök upp just i slutet. Därmed orsaken till att hon inte säger någonting :) Filmen är lika halvdant som den tidigare.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till My Wife is a Gangster 2