Mysterious Skin

Originaltitel: Mysterious Skin
Regissör:Gregg Araki
Utgivningsår:2004

Om Mysterious Skin:

En sommar på 1980-talet i Kansas får 8-årige Brian en blackout som kommer att påverka hans liv. Neil är en vacker och kall ung man vars yttre alla älskar, men vars inre de fruktar. Strax före sin 20-årsdag åker Neil till New York för att leta efter det han tror är kärlek, samtidigt som Brian försöker förstå vad som hände honom under minnesluckan. Hans sökande leder honom till Neil. Tillsammans inser de att det som har format deras liv inte är vad de trodde det var.

Titel: The Perks of Being a Wallflower
Regissör: Sofia Coppola
År: 1999
Genre: Drama, Romantik
Virgin Suicides

Brady Corbet, Joseph Gordon-Levitt, Elisabeth Shue, Mary Lynn Rajskub, Michelle Trachtenberg, Jeffrey Licon, Lisa Long, Bill Sage, George Webster (II), Chase Ellison, Rachael Nastassja Kraft, Kelly Kruger, Chris Mulkey, Billy Drago, Richard Riehle

Gregg Araki

Drama, Mysterium

USA, Nederländerna
Diskussioner om Mysterious Skin  (0 diskussioner)
Kommentarer om Mysterious Skin (242 st)
Rai (Anmäl)   24/2 2018
Jag gillar den här filmen samtidigt som jag inte gör det! Det är tunga saker som berättas i filmen och som tyvärr allt för ofta barn får uppleva. Det som stör mig att filmen känns lite billig på något sätt. Det känns som de sexuella övergreppen och gay-temat blir bara ett stort jippo och det blir svårt att ta det riktigt seriös.
Pingstpastorn (Anmäl)   10/7 2017
En given fempoängare!
Stygga-Vargen (Anmäl)   29/10 2016
Väldigt gripande, spännande och välspelat drama. Joseph Gordon-Levitt gör en av sina bästa roller. Filmen är ganska obehaglig men samtidigt väldigt välgjord.
Albion (Anmäl)   12/7 2016
En vämjelig film som i och med att den är välgjord innebär att stanken bara blir än värre. Det är svårt att se sådant här och det finns inget nöje med det heller. Filmen är dock bra och man vill hoppas att det är viktigt att sådant är visas också. Betyget blir en stark 3:a, dvs 3+
PeterTheW (Anmäl)   15/2 2016
Det är oerhört starkt och jobbigt, samtidigt väldigt intressant och välgjort. Jag kan förstå att många anser den jobbig och att det finns problem med "tonen", dock tycker jag inte att den är lättsam utan snarare till stor del sedd ur ögonen hos en person med stor förvirring och stora problem och tonen är satt efter hans sett att se världen. Det är ofta väldigt jobbigt att se och innehåller scener magstarkare än jag kan påminna mig att jag sett tidigare. På gott och ont.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Mysterious Skin