Mystery Train

Originaltitel: Mystery Train
Regissör:Jim Jarmusch
Utgivningsår:1989

Om Mystery Train:

Tre historier sammanvävs i Memphis. Ett ungt japanskt par är på besök i staden för att uppleva dess musikaliska historia, en kvinna på väg hem till Italien med sin makes likkista tvingas mellanlanda i staden och några lokalbor rånar en spritbutik.

Titel: Stranger Than Paradise
Regissör: Aki Kaurismäki
År: 1990
I Hired a Contract Killer
Titel: Down by Law
Originaltitel: Down by Law
År: 1986
Regissör: Wong Kar-wai
År: 1994
Genre: Drama, Komedi, Romantik
Chungking Express

Youki Kudoh, Masatoshi Nagase, Screamin' Jay Hawkins, Cinqué Lee, Nicoletta Braschi, Elizabeth Bracco, Joe Strummer, Rick Aviles, Steve Buscemi, Tom Noonan, Rufus Thomas, Tom Waits (röst)

Jim Jarmusch

Drama, Komedi, Kriminalare

USA, Japan
Diskussioner om Mystery Train  (0 diskussioner)
Kommentarer om Mystery Train (109 st)
RustyFilm (Anmäl)   21:53 12/4
Det börjar lovande och även coolt vackert (Jarmusch har ju sitt egna och realistiska sätt att visa upp miljöbilder från sitt land) historien tappar väl en hel del mot slutet med avsnittet ”förlorad i rymden”. Men ändå så är helheten bra. Som udda skådis bokförs självaste Screamin’ Jay Hawkins detta som cool rödkavajad receptionist (hans receptionist-skådespel är lika vettlöst som hans sång, dock får vi inte höra nån sång här). Yûki Kudô gör en mycket strålande insats som Youki.
Filmfantast86 (Anmäl)   25/10 2017
Punkliv (Anmäl)   18/7 2015
Rekommenderad fyra. Den första berättelsen är hyfsat bra och håller mitt intresse uppe. Intresset faller sedan rejält under den andra berättelsen som jag fann långtråkig och irriterande. Den sista - och bästa - episoden räddar upp det hela till en stabil, kanske något stark trea och väver samman alltsammans riktigt bra.
Dutch (Anmäl)   28/11 2013
Fantastisk film som bara blev bättre och bättre för varje historia.
Qhunden (Anmäl)   5/11 2013
Härlig film, underbara karaktärer. Mysig med humor i min smak. Buscemi är riktigt bra.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Mystery Train